Rekrutacja w social media: Monster Polska podbija Twittera

Media społecznościowe są coraz popularniejszym narzędziem poszukiwania potencjalnych pracowników. Na świecie tę metodę rekrutacji z sukcesem stosuje już ponad 73 proc. pracodawców. Również agencje rekrutacyjne dostrzegły ich potencjał.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rekrutacja w social media: Monster Polska podbija Twittera

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

15 mar 2016 15:30


Twitter podbił świat jakiś czas temu, a i w Polsce z roku na rok jest coraz popularniejszy. Z badań Gemius opublikowanych w czerwcu 2015 roku wynika, że w naszym kraju liczy on już 3,3 mln użytkowników i liczba ta stale rośnie. Co o nich wiemy? 55 proc. stanowią mężczyźni, a 45 proc. kobiety. Najsilniejsza grupa, bo aż 22 proc. użytkowników to osoby w wieku od 25 do 34 lat, sporo bo 18 proc. stanowią osoby w wieku od 35 do 44 lat. Użytkownikami są osoby wykształcone, m.in. dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci.

Także agencje rekrutacyjne zaczynają działać na Twitterze. Monster Polska wprowadziła usługę Monster Social Job Ads dzięki której rekruterzy mogą dokładnie określić do kogo ma trafić dane ogłoszenie. Wystarczy, że kandydat uzupełni swój profil wpisując lokalizację, zawód i przebyte kursy, aby stała się dla pracodawcy potencjalnym atrakcyjnym kandydatem do pracy. Pracodawca z kolei, chcąc dotrzeć do kandydatów o konkretnych kompetencjach, określa je w systemie, który następnie porównuje „wytyczne” z profilami użytkowników Twittera.

Czytaj też: 140 znaków wystarczy, by zostać zwolnionym. Uważaj. Oni stracili pracę przez Twittera

Osoby, które spełniają kryteria, zobaczą na tablicach tweeta z adresowaną do nich ofertą pracy. Co ważne, będą to zarówno użytkownicy szukający pracy, jak i ci, którzy mimo iż nie poszukują pracy aktywnie, mogą idealnie pasować na oferowane stanowisko. Zasięg ogłoszenia zwiększa się dodatkowo dzięki, typowym dla social mediów, możliwościom dzielenia się i polecania oferty innym użytkownikom.

- Twitter jest bardzo skutecznym narzędziem dotarcia zwłaszcza do specyficznych, trudno osiągalnych grup zawodowych. Przetestowaliśmy skuteczność usługi Monster Social Job Ads w innych krajach w ramach globalnej grupy Monster. Wierzymy w potencjał mediów społecznościowych i dlatego będziemy dalej ją rozwijać, już wkrótce wzbogacając ją o analogiczne narzędzia wyszukiwania kandydatów na Facebooku – podsumowuje Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający Monster Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

aa 2016-03-16 15:52:38

niby tak ale z drugiej strony są badania mówiące o tym, iż 70 % pracowników nie chce ofert pracy na FB itd oraz nie chce aby rekruterzy przeglądali ich konta na portalach spol.

REKLAMA