Rekrutacja w sieci nadal mało popularna w Polsce

94 proc. firm amerykańskich deklaruje wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji. W Polsce odsetek ten nie przekracza 6 proc., choć ponad połowa osób posługuje się tym narzędziem w celu znalezienia pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rekrutacja w sieci nadal mało popularna w Polsce

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

9 kwi 2014 12:21


Jak mówi Bartosz Kaczmarczyk, prezes Loyd Inwestycje i Zarządzanie, spółki do której należy Polski Holding Rekrutacyjny rekrutacja online na stałe wpisała się w standardy działań prowadzonych przez specjalistów ds. HR. Branża w pełni korzysta z potencjału rozwiązań sieciowych w celu optymalizacji procesów rekrutacyjnych.

- Na szczególną uwagę zasługuje tu rola mediów społecznościowych, które stały się cennym nośnikiem informacji i platformą do nawiązywania relacji. Mimo to, wśród polskich przedsiębiorców ich zastosowanie w rekrutacji nie cieszy się dużą popularnością - dodaje Kaczmarczyk.

Według raportu GUS wykorzystanie mediów społecznościowych w rekrutacji dotyczy zaledwie 4,9 proc. małych i 8,6 proc. średnich firm. Najwyższy wynik został odnotowany wśród dużych przedsiębiorstw - 14,6 proc.

- Te dane pokazują wyraźną zależność między wielkością firmy, a popularnością rekrutacji społecznościowej. Może to wynikać z tego, że na polskim rynku znaczny odsetek dużych przedsiębiorstw stanowią zagraniczne korporacje powielające globalne trendy. Wyniki nie są zadowalające, zwłaszcza w zestawieniu z innymi wskaźnikami - komentuje Kaczmarczyk.

- Międzynarodowy raport firmy KellyOCG pokazuje, że Polska wyróżnia się na tle innych krajów europejskich - aż 52 proc. polskich respondentów stwierdziło, że wykorzystuje portale społecznościowe do szukania pracy - twierdzi prezes Loyd Inwestycje i Zarządzanie.

Choć statystyki nie świadczą o najlepszej kondycji polskiego social recruitingu, to firmy coraz częściej decydują się na nowoczesne metody. Na uwagę zasługuje w szczególności dział informacji i komunikacji, gdzie 25,7 proc. firm używa mediów społecznościowych w celach rekrutacyjnych. W tym sektorze warto wyróżnić przedsiębiorstwa prowadzące działalność wydawniczą związaną z oprogramowaniem, wśród których aż 65 proc. respondentów zadeklarowało wykorzystanie tego narzędzia.

- Taka sytuacja wydaje się oczywista ze względu na specyfikę branży. Podobne uwarunkowania dotyczą firm działających w tradycyjnych mediach. Warto jednak zwrócić uwagę na stosunkowo wysokie wykorzystanie mediów społecznościowych w rekrutacji przez przedsiębiorstwa z poza sekcji informacyjnej - tłumaczy Kaczmarczyk.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA