Rekrutacja w mediach społecznościowych: LinkedIn, GoldenLine i Facebook na prowadzeniu

Polscy rekruterzy pokochali media społecznościowe - szczególnie LinkedIn i GoldenLine. Social media stały się na tyle ważnym kanałem rekrutacyjnym, że w firmach powstają specjalne działy zajmujące się rekrutacją w sieci.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rekrutacja w mediach społecznościowych: LinkedIn, GoldenLine i Facebook na prowadzeniu

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

2 gru 2015 14:36


Jak wynika z badania "Media społecznościowe w rekrutacji", przeprowadzonego przez firmę LLH DBM Polska, 97 proc. polskich rekruterów korzysta w czasie rekrutacji z portali społecznościowych, a aż 79 proc. zatrudniło pracownika do pomocy przy social media. To więcej niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie skala rekrutacji przez social media sięga 73 proc.

Za co HR kocha social media?

Rekruterzy doceniają korzyści z wykorzystania social media z kilku powodów: wzrost liczby dostępnych kandydatów (75 proc. respondentów) i skrócenie czasu potrzebnego na zamknięcie projektu (72 proc.). Aż 85 proc. respondentów chce poszerzyć swoją wiedzę w obszarze social media w ciągu najbliższego roku.

- Coraz więcej firm, z którymi współpracujemy, zaskakuje nas rozwiązaniami i inwestycjami. Tworzone są osobne działy zajmujące się rekrutacją tylko w mediach społecznościowych oraz umieszczaniem i prowadzeniem profili zachęcających do skontaktowania się z pracodawcą. Skala jest oczywiście zróżnicowana i zależy od wielkości biznesu – mówi Magdalena Tyburcy, starszy konsultant ds. rynku pracy w LLH DBM Polska.

LinkedIn i GoldenLine na prowadzeniu

Rekruterzy korzystają głównie z dwóch portali społecznościowych - prawie 100 proc. deklaracji otrzymały: LinkedIn (ten portal jest wskazywany najczęściej i oceniany najwyżej) i GoldenLine. Trzech na dziesięciu rekruterów wspomaga się Facebookiem, 7 proc. korzysta z Xing, a po 3 proc. z Twittera i Viadeo.

- Według naszych badań, najmniej obecna w social media jest branża produkcyjna, która deklaruje, iż najrzadziej rekrutuje za ich pomocą. Powodem może być założenie o małej efektywności tego rozwiązania w przypadku pracowników produkcyjnych – wyjaśnia Magdalena Tyburcy.

Trend coraz silniejszy

Ankietowani deklarują, że aż 59 proc. z nich zamierza zwiększyć wykorzystanie social media w rekrutacji w najbliższym roku, 31 proc. nie ma zdania, a jedynie 10 proc. nie planuje takich zmian.
Wyniki badań to silny impuls do profesjonalnej obecności w mediach społecznościowych dla osób aktywnie poszukujących pracy, ale również tych, których do zmiany firmy skłoniłaby atrakcyjniejsza oferta innego pracodawcy. O czym szczególne powinni zatem pamiętać kandydaci?

O jakości, a nie liczbie zamieszczanych treści, aktualności i prawdziwości informacji, rozbudowywaniu sieci kontaktów na portalach biznesowych, regularnym odpowiadaniu na wiadomości (czyli częstym logowaniu się do swojego profilu) oraz sprawdzeniu ustawień prywatności.

*Badanie Lee Hecht Harrison DBM „Media społecznościowe w rekrutacji” przeprowadzono w III kwartale 2015 roku na grupie 222 pracowników działów personalnych i agencji rekrutacyjnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA