Rekrutacja: Szukasz pracownika? Zwykłe ogłoszenie o pracy nie wystarczy

6
Pracodawcy prześcigają się w sposobach na przyciągnięcie nowych pracowników. Co robią? Sprawdźcie, bo niektóre metody są naprawdę… nietypowe.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja: Szukasz pracownika? Zwykłe ogłoszenie o pracy nie wystarczy

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

23 mar 2015 11:43


Pod koniec ubiegłego roku, łódzka agencja interaktywna Digital One, poszukiwała pracowników wśród pasażerów pociągu z Łodzi do Warszawy – częstowała ich kawą i przekonywała, że nie trzeba jeździć do Warszawy, żeby mieć ciekawą pracę, bo tej nie brakuje także w Łodzi.

Digital One kusiło kawą, a firma Luxoft – pączkami, które kilka lat temu pozostawiła w krakowskich biurowcach. Ich pracownicy mogli znaleźć niebieskie pudełeczko, w którym oprócz pączka był też liścik: „Jeśli jesteś informatykiem - dostaniesz świetną pracę! Jeśli znasz dobrego informatyka - za polecenie go zapłacimy ci cztery tysiące złotych. Jeśli kompletnie nie rozumiesz, o czym mowa - po prostu zjedz nasze pączki".

Jednak to, co zrobiła szwedzka armia dwa lata temu, poszukując rekruterów do pokojowego projektu ONZ, przebiło pomysły wielu firm. Kampania rekrutacyjna miała charakter eksperymentu społecznego, a polegała na tym, że w centrum Sztokholmu umieszczono duże, czarne pudło, w którym uwięziono człowieka – jedynym sposobem, aby go uwolnić, było zajęcie jego miejsca przez inną osobę.

Czytaj też: W walce o najlepszych trzeba wyjść poza standardy. Oto 16 oryginalnych kampanii rekrutacyjnych

Kampania nosiła nazwę „Who cares?”, a losy osoby zamkniętej w pudle były relacjonowane na żywo w social media i na telebimach w całym Sztokholmie.

Cała akcja trwała 96 godzin. W tym czasie na podjęcie nietypowego zadania i wejścia do boksu, by uwolnić inną osobę, zdecydowało się 74 mieszkańców Szwecji. W efekcie akcji, Swedish Armed Forced otrzymała 9930 aplikacji od osób zainteresowanych wstąpieniem w jej szeregi, z czego 1443 osoby zostały przyjęte.

Jednak jedną z pierwszych nieszablonowych kampanii rekrutacyjnych przeprowadziła firma Google, która na kilkunastu billboardach w Stanach Zjednoczonych umieściła zadanie matematyczne. Nie podano informacji, kto jest jego autorem i w jakim celu zostało wywieszone.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.