Rekrutacja, praca: Oferta pracy powinna zawierać więcej informacji

• Ponad 2/3 kandydatów przegląda nieoficjalne źródła informacji o pracodawcach: publikacje dostępne w sieci, opinie pracowników, fora internetowe.
• W ofertach pracy kandydatom brakuje przede wszystkim informacji o wysokości wynagrodzenia.
• Rekrutowani chcą znaleźć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji oraz formie współpracy i benefitach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, praca: Oferta pracy powinna zawierać więcej informacji

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

16 sie 2016 12:29


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez serwis InterviewMe, dla kandydatów do najważniejszych źródeł informacji o pracodawcach należą: ogłoszenia o pracę (72 proc.) oraz fora i strony internetowe (67 proc.).

Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65 proc.) oraz pytają o opinie znajomych (48 proc.). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35 proc. badanych.

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Oferta pracy

Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie pracy brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86 proc.) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62 proc.).

Czytaj też: Na świecie to chleb powszedni. W Polsce rekruterzy nie mówią o potencjalnych zarobkach

Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44 proc.) oraz formie współpracy (33 proc.) i benefitach (21 proc.).

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Rozmowa rekrutacyjna

W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65 proc.) oraz o wynagrodzeniu (64 proc.). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48 proc.).

Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38 proc.) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15 proc.).

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Decyzja kandydata

Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86 proc.), możliwości rozwoju (69 proc.) oraz atmosfera w firmie (58 proc. badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54 proc.), kultura organizacji (44 proc.) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27 proc.).

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Pracodawca w sieci

Ponad 75 proc. kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci. Dla 53 proc. kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

*Badanie zostało przeprowadzone przez serwis InterviewMe.pl. Wzięło w nim udział 1700 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.