Rekrutacja na czas, czyli większa skuteczność w krótszym czasie

Proces naboru pracowników jest złożony i czasochłonny. Czy odpowiednie zarządzanie czasem w rekrutacji może się przełożyć na zwiększenie jej skuteczności oraz satysfakcji obu stron?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rekrutacja na czas, czyli większa skuteczność w krótszym czasie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 sie 2014 12:27


70 dni – tyle średnio trwa proces rekrutacyjny w polskich firmach, wynika z Badania International Business Report przygotowanego przez międzynarodowe zrzeszenie firm doradczych i księgowych Grant Thornton.. Działy HR mają problem ze znalezieniem dopasowanych specjalistów o odpowiednich kompetencjach, a kandydaci skarżą się na niedotrzymywanie przez rekruterów terminów.

Czytaj też: Social media w rekrutacji. Są pułapką, czy pomagają?

Wyniki badania Pracuj.pl „HR-owca portret własny" pokazują, że rekrutacja należy do głównych zadań, które zajmują polskich pracowników działów HR. Aż 93 proc. z nich zajmuje się rekrutacją, a 91 proc. wśród codziennych obowiązków wymienia selekcję aplikacji, na którą niemal połowa z nich poświęca od 1 do 5 godzin w tygodniu.

16 proc. badanych przyznało, że ta część procesu rekrutacyjnego zajmuje im także najwięcej czasu. Natomiast dla 66 proc. najbardziej czasochłonne są spotkania z kandydatami.

Kandydaci wymagają, a technologie poddają rozwiązania

Jak pokazało pierwsze badanie dotyczące candidate experience, czyli wrażeń, jakie wynoszą kandydaci z rekrutacji, przeprowadzone przez eRecruiter, aż 35 proc. aplikujących uważa, że firmy powinny poprawić się w dotrzymywaniu ustalonego terminu odpowiedzi zwrotnej.

Czytaj też: Stosy CV to wynik nie tylko błędów kandydatów, ale też rekruterów

Brak odpowiedzi o czasie potęguje dezorientację i frustrację aplikującego, który może akurat w tym czasie brać udział także w innych rekrutacjach, a brak odpowiedzi od jednej firmy hamuje go przed podjęciem dalszych działań w zakresie poszukiwania zatrudnienia lub powoduje, że straci zainteresowanie ofertą spóźniającego się z odpowiedzią pracodawcy.

Firma może wówczas stracić cennego kandydata, a o tych – jak się okazuje – wcale nie jest łatwo. Badanie „HR-owca portret własny” wskazało bowiem także, że największym wyzwaniem dla niemal 1/3 pracowników zajmujących się rekrutacją jest zbyt mała liczba aplikacji spływających od kandydatów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA