Rekrutacja. Jak sporządzić dobre ogłoszenie o pracę?

Brak informacji o widełkach wynagrodzeń na początku rekrutacji sprawia, że w procesie biorą często udział osoby, które i tak nie przyjmą finalnej oferty.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja. Jak sporządzić dobre ogłoszenie o pracę?

PODZIEL SIĘ


Autor: pt

7 cze 2017 18:59


• Podanie widełek wynagrodzeń okazuje się sposobem na efektywniejszą rekrutację.

• Największymi zaletami ogłoszeń o pracę według rekruterów są prostota procesu oraz możliwość przedstawienia wielu informacji w jednym miejscu.

• Kandydatom w ogłoszeniach najbardziej brakuje informacji o m.in. wysokości zarobków, dniach i godzinach pracy, obowiązkach czy formie zatrudnienia.

Najczęstszym powodem odrzucenia przez kandydata finalnej oferty zatrudnienia są zbyt niskie oferowane zarobki. Z taką sytuacją spotkało się 65% rekruterów.

Takiej sytuacji można uniknąć, już na wstępie podając kluczowe dla kandydatów informacje takie jak wysokość wynagrodzenia czy forma umowy – wynika z najnowszego badania GoldenLine “Efektywność narzędzi rekrutacyjnych”.

Badanie diagnozowało największe zalety i wady prowadzenia rekrutacji poprzez publikację oferty pracy jak i metodą direct search.

Wady i zalety rekrutacji

Największymi zaletami ogłoszeń o pracę według rekruterów są prostota procesu (79%) oraz możliwość przedstawienia wielu informacji w jednym miejscu (49%). Największym minusem są natomiast niedopasowani kandydaci (75% wskazań) oraz zbyt mały spływ aplikacji (46% wskazań).

Największymi zaletami metody direct search są zaś kontrola nad jakością kandydatów (71% wskazań), dotarcie do kandydatów pasywnych (79% wskazań) i dotarcie do najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie (65%).

Najczęściej wskazywane wady to brak odpowiedzi od kandydatów (68%) oraz czasochłonność procesu (56%) (respondenci w badaniu mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź).

Direct search w imieniu klienta

Zdaniem GoldenLina rozwiązaniem na problemy rekruterów może być Jobile, nowa usługa rekrutacyjna w portfolio firmy. Polega ona na stworzeniu dedykowanej oferty pracy ze wszystkimi ważnymi dla kandydatów informacjami oraz przeprowadzeniu w imieniu klienta direct search wśród ponad 2,4 profili zawodowych założonych na GoldenLine.pl.

Jak ocenia firma, w efekcie pracodawca otrzymuje CV zarówno od aktywnych, jak i pasywnych kandydatów, którzy wyrazili zainteresowanie ofertą pracy. Kandydaci są dopasowani, dlatego sam proces rekrutacyjny trwa dużo krócej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.