Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy

Ruszają kampanie rekrutacyjne oraz employer brandingowe. W jakim kierunku zmierza proces rekrutacji oraz jakie trendy i narzędzia cieszą się obecnie największą popularnością wśród osób odpowiedzialnych za budowanie firmowych kadr?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 paź 2017 14:02


• Czasy, w których kandydat sam zabiega o pracę w danej organizacji, wysyłając na ogólnego, firmowego maila swoje CV i list motywacyjny, odeszły do lamusa.

• Obecnie to rekruterzy walczą o zainteresowanie potencjalnych pracowników, wprowadzając do procesu rekrutacji coraz ciekawsze narzędzia marketingowe, employer brandingowe oraz technologiczne.

Aby dotrzeć i pozyskać najlepszych kandydatów do pracy, rekruterzy muszą być obecni i aktywni w naturalnym środowisku potencjalnych pracowników, czyli w internecie. Procesy rekrutacyjne od dawna zmierzają w kierunku digitalizacji i automatyzacji – firmy korzystają z aplikacji mobilnych, wyspecjalizowanych platform rekrutacyjnych, usprawniających zarządzanie bazą danych kandydatów, jak również nawiązują kontakt z kandydatami poprzez media społecznościowe.

Coraz częściej nie ma też potrzeby osobistego kontaktu z uczestnikiem rekrutacji, przynajmniej na początkowym etapie rozmów. Na porządku dziennym są wideorekrutacje czy jednostronne rozmowy kwalifikacyjne, w ramach których kandydat nagrywa odpowiedzi na pytania zadawane automatycznie przez system. Na popularności zyskują też symulacje rekrutacji, polegające na rozwiązywaniu przez kandydata zestawu zadań czy testów kompetencji dostępnych online.

- Prawdziwym hitem staje się też w ostatnim czasie grywalizacja, w ramach której kandydaci do pracy biorą udział w specjalnie zaprojektowanej grze rekrutacyjnej, gdzie zwykle wcielają się w daną postać i poza dobrą zabawą, wykazują się na kolejnych etapach gry konkretnymi kompetencjami oraz umiejętnościami – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity pracownicze w formie przeżyć.

Ponadto w świecie HR dużo mówi się ostatnio o sztucznej inteligencji, która ma rzekomo zastąpić pracę rekruterów, choć póki co jest postrzegana jako usprawnienie najbardziej żmudnych czynności, takich jak praca z bazami danych, wyszukiwanie i selekcja kandydatów czy publikowanie i wznawianie ofert pracy.

Szybciej i krócej

Rynek pracy konsekwentnie ewoluuje w kierunku rynku pracownika, co jest widoczne w coraz większej liczbie branż i specjalizacji, na czele z IT. Do tego dochodzą też zmieniające się oczekiwania względem pracodawców oraz procesu rekrutacji, wynikające z pojawiania się na rynku przedstawicieli kolejnych, młodych pokoleń. Efektem tych zmian jest wdrażanie przez firmy wspomnianych wyżej nowoczesnych narzędzi online usprawniających rekrutację.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2017-10-13 16:51:38

Miałem napisać coś złośliwego o lansujących się służbach HR, podczas gdy na barki reszty firmy spada coraz więcej ich obowiązków. Ale trafiłem na kawałek o grywalizacji. Ej, czy moda na to nie przeminęła dekadę temu?