Rekrutacja, feedback: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?

• 85 proc. kandydatów nie otrzymuje od pracodawcy feedbacku o przebiegu procesu rekrutacyjnego.
• Da się zrekrutować pracowników szybko i skutecznie, dodatkowo udzielając informacji zwrotnej każdej osobie.
• Planując działania w zakresie employer brandingu warto zacząć od podstaw.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rekrutacja, feedback: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

16 maj 2016 16:00


Kandydaci potrzebują informacji zwrotnej o przebiegu procesu rekrutacji. Dlaczego polscy pracodawcy nie korzystają z darmowych działań wspierających employer branding?

Kandydaci nie otrzymują żadnej informacji zwrotnej

Sytuacja na rynku pracy nigdy nie była tak dobra, bezrobocie spadło do poziomu 9,6 proc., a na portalach rekrutacyjnych w 2015 roku opublikowano ponad milion nowych ofert pracy. W samej tylko branży IT zapotrzebowanie na pracowników jest większe, niż liczba osób gotowych podjąć pracę w tym obszarze. Takiej sytuacji na polskim rynku pracy jeszcze nie było. Pracodawcy chcący zatrudniać specjalistów muszą wysilić się bardziej niż kiedykolwiek.

Czytaj też: Rekrutacja to strata pieniędzy. Bardziej opłaca się to

Badania pokazują, że 85 proc. kandydatów nie otrzymuje od pracodawcy feedbacku o przebiegu procesu rekrutacyjnego, w którym bierze udział.

- Skoro 85 proc. kandydatów aplikujących na oferty pracy w Polsce nie otrzymuje żadnej informacji zwrotnej, naturalne wydaje się wprowadzenie systemu komunikacji, który bezpośrednio wpływać będzie na postrzeganie marki pracodawcy. Dobry feedback zarówno dla pracownika, jak i kandydata jest bezkosztowy, mimo to wciąż wielu pracodawców woli wydać setki tysięcy złotych na kampanię promującą ich oferty pracy, zamiast wdrażać istotne zmiany w zarządzaniu kapitałem ludzkim - zauważa Szymon Motławski, Head of EB Experts Team, Pracownia EB.

Rekrutacja może trwać 24 godziny

Zespół GoldenLine sprawdził, czy rzeczywiście przekazanie indywidualnej informacji zwrotnej kandydatom zabiera tyle czasu, że rekruterzy wymieniają feedback jako jedną z głównych przyczyn braku kontaktu z osobami biorącymi udział w procesach rekrutacyjnych. Tak powstał projekt "Rekrutacja 24h", której celem było wyłonienie nowego zespołu zajmującego się sprzedażą telefoniczną.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ela 2016-05-17 10:06:44

Fajny case, brawo!

specjalista 2016-05-17 10:04:01

można? można!

REKLAMA