Rekrutacja czy wizerunek?

Gdy w 2002 r. Wirtualne Targi Pracy Pracuj.pl odbywały się po raz pierwszy, były nowinką w zdominowanym przez tradycyjne narzędzia i formy kontaktu w środowisku HR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja czy wizerunek?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

19 wrz 2013 12:51


Dziś zyskały nowe, interaktywne oblicze i stały się cenionym w branży narzędziem zarówno rekrutacyjnym, jak i pozwalającym skutecznie budować wizerunek firmy jako pracodawcy. 

Jesienna edycja Wirtualnych Targów Pracy rozpocznie się już 7 października. Weźmie w nich udział ponad 150 firm oraz - szacunkowo - ponad 350 tys. potencjalnych kandydatów. Firmy uczestniczące w Wirtualnych Targach Pracy cenią różnorodność i interaktywność oferowanych narzędzi.

Podzielić się energią

Przede wszystkim zwracają uwagę na wielopoziomową komunikację, która daje możliwość skutecznego budowania wizerunku firmy jako pracodawcy wśród szerokiego grona potencjalnych kandydatów oraz zbieranie bezpośrednich reakcji i opinii o firmie od samych kandydatów.

- Jesteśmy młodą firmą i dlatego jeszcze nie zdążyliśmy zaistnieć w świadomości studentów i młodych osób. Zbudowanie świadomości marki ‘Energia dla firm' jako atrakcyjnego pracodawcy to dla nas priorytet. Udział w targach traktujemy więc jako inwestycję w przyszłość - mówi Anna Dziaduszyńska, menedżer HR Energia dla firm.

- Strategia naszej firmy zakłada duży wzrost na przestrzeni najbliższych kilku lat. Dzięki działaniom z obszaru employer brandingu m.in. udziałowi w WTP, już dziś chcemy kształtować świadomość potencjalnych kandydatów. Chcemy budować wizerunek dynamicznej, nowoczesnej firmy, która poszukuje odpowiadających swoim wartościom, czyli energicznych, pełnych entuzjazmu i nastawionych na osiąganie wyznaczonego celu kandydatów - wyjaśnia Anna Dziaduszyńska.

Znane uczestnikom z poprzednich edycji transmitowane na żywo debaty ekspertów, w tym roku przyjmą bardziej interaktywną formę warsztatów on-line. Ta forma pozwoli firmom zaprezentować się, opowiedzieć o możliwościach rozwoju oferowanych w danej organizacji, kulturze korporacyjnej i atmosferze panujące w biurze. Warsztaty on-line umożliwią w czasie rzeczywistym w multimedialnej formie przedstawić firmę i uzyskać informację zwrotną w postaci wypowiedzi i pytań odbiorców, w tym przypadku - potencjalnych kandydatów.

Fora, czaty i warsztaty, czyli pełna komunikacja

Wirtualne Targi Pracy oferują wiele narzędzi, za pośrednictwem których można zaistnieć w świadomości potencjalnych kandydatów. W tym roku do dyspozycji uczestników będą trzy formy komunikacji: czat, forum oraz warsztaty on-line. Firmy, które uczestniczą w tym wydarzeniu zwracają uwagę na korzyści płynące z zastosowania tak różnorodnych sposobów komunikacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Daria Siwka - bardzoHR.pl 2013-12-05 23:38:58

WTP są ciekawą możliwością na zaprezentowanie aktywnym kandydatom naszej oferty. Z tym zgodzę się chętnie. Jednakże brakuje mi przy nich funkcjonalności, które (jako employerbrandingowiec) chętnie spożytkowałabym w swojej pracy: możliwość oceny przez kandydatów "stoiska" i materiałów wizerunkowych, wiarygodności i spójności informacji przekazywanych na czacie a także wzajemne polecanie sobie pomiędzy uczestnikami WTP prezentacji danego pracodawcy. Targi pracy szybko przemijają. Warto zastanowić się co zrobić, by pozyskane z nich dane trwały dłużej, niż one same.