Rekrutacja, CV: Kandydat do pracy jak produkt - musi umieć się sprzedać. Jak to zrobić?

• Kandydat, który szuka pracy jest trochę jak produkt, który trzeba dobrze sprzedać.
• Pomocna może być więc strategia „unikatowej propozycji sprzedaży”, doskonale znana specjalistom od marketingu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, CV: Kandydat do pracy jak produkt - musi umieć się sprzedać. Jak to zrobić?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

2 wrz 2016 12:43


Kiedy firma planuje kampanię reklamową, skupia się na podkreśleniu unikalnych korzyści, które otrzyma klient nabywając dany produkt. Po angielsku określa się to jako „unique selling proposition” (USP). Polega ona na znalezieniu i nazwaniu jednej lub kilku cech, które odróżniają dany produkt czy usługę od innych. To coś, na czym opiera się kampanię reklamową. Takie podejście doskonale sprawdza się też w odniesieniu do osoby, która szuka pracy. Bo przecież ona również chce się wyróżnić na tle innych kandydatów.

- Trzeba więc zastanowić się, jaka jest nasza unikatowa propozycja sprzedaży. Dlaczego pracodawca ma wybrać właśnie nas? Co nowego, świeżego przynosimy w ofercie? Kiedy tak rozłożymy akcenty, zyskamy większą szansę, że nasze CV nie zginie wśród wielu innych – mówi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Umiejętności kandydata na pierwszym miejscu

Jak określić swoje USP? Oto kilka kroków:

- Zaczynamy od zmiany sposobu patrzenia na to, co robimy. Wyobrażamy sobie, które z naszych umiejętności doceniają nasi klienci i koledzy. Wiele rzeczy robimy automatycznie i zapominamy, że dla innych mogą być cenne - mówi ekspert.

Dla pracodawcy ważne są rozwiązania

- Pracodawcy „kupują” nie tylko umiejętności, ale przede wszystkim rozwiązania. Trzeba się zastanowić, jak sprawimy, że firma zarobi lub zaoszczędzi pieniądze albo jak rozwiążemy konkretne problemy. Nie wystarczy podanie, że jest się specjalistą w danej dziedzinie – trzeba to jeszcze uszczegółowić, pisząc w czym konkretnie jesteśmy dobrzy – mówi Bartosz Struzik.

Osoba, która szuka pracy, musi umieć się dobrze sprzedać (fot.fotolia) Osoba, która szuka pracy, musi umieć się dobrze sprzedać (fot.fotolia)

I tak na przykład specjalista ds. public relations powinien dopisać bardziej szczegółową charakterystykę typu: „specjalizujący się w organizacji dużych kampanii CSR”.

Liczą się też konkrety

Do umiejętności dopisujemy konkrety.

- Jakie zyski przynieśliśmy poprzedniej firmie, jakie rozwiązania wprowadziliśmy w życie? Jeśli się da podajemy liczby lub procenty - wymienia Struzik.

Jak dodaje, dzięki temu potencjalny pracodawca zobaczy, jak skuteczni potrafimy być.

- Nasz specjalista od PR może więc dopisać: „…specjalizujący się w organizacji dużych kampanii CSR, z których ostatnia dotarła za pośrednictwem prasy i mediów elektronicznych do ponad miliona odbiorców” - mówi ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.