PulsHR_Day: Agnieszka Świst-Kamińska o zawodzie coolhuntera

- Coolhunter musi być osobą kreatywną, a także mieć umiejętności analityczne. Powinien być nastawiony na nieustanny rozwój i częste podróże - mówi coolhunter Agnieszka Świst-Kamińska, która będzie z nami podczas PulsHR_Day.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PulsHR_Day: Agnieszka Świst-Kamińska o zawodzie coolhuntera

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

10 lis 2017 6:00


• Coraz więcej osób interesuje się zawodem coolhuntera.

• Coolhunter z pomocą marketingowców modeluje rynek, by ludzie wiedzieli, co będzie modne.

• O tym, jak zostać coolhunterem i jak dokładnie wygląda praca w tym zawodzie opowie Agnieszka Świst-Kamińska podczas PulsHR_Day.

Czym dokładnie zajmuje się coolhunter?

Agnieszka Świst-Kamińska, coolhunter: - Coolhunterzy specjalizują się w różnych dziedzinach. Niektórzy wspierają obszar architektury, inni są wsparciem dla sektora mody, jeszcze inni działają w branży motoryzacyjnej czy informatycznej. Są też i tacy, którzy chcą pozostać wolni i działać na własny rachunek. Niektórzy jednak wolą być częścią korporacji. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań.

Bywa też, ze coolhunterzy współpracują z osobami publicznymi – muzykami czy politykami. Pomagają im „sprzedać się” na rynku. Nie są oni stylistami czy promotorami. Nie mówią muzykom, jak w danym momencie mają się ubierać i co mają śpiewać. Dokładnie analizują trendy i manipulują wizerunkiem, by niezależnie od upływu czasu ludzie interesowali się danym artystą. Podobnie jest w przypadku firm. Apple nie bez powodu umieszcza swoje telefony w filmie „Seks w wielkim mieście', a w listopadzie wypuszcza nowe produkty w różnych odsłonach. To wszystko związane jest z danym trendem. Miesiąc przed świętami ludzie zaczynają kupować prezenty. Różowe telefony są marzeniem dzieci, złote – kobiet, a szare – mężczyzn. Wszystkie działania są zaplanowane i dopasowane do bieżących potrzeb konsumenta.

Zawód coolhuntera jest mało popularny w Polsce. Dlaczego?

- Rzeczywiście, w Polsce zawód coolhuntera jest mało popularny. Inaczej wygląda sytuacja za granicą, gdzie firmy mają własne centra prognozowania trendów. To właśnie z nimi współpracują coolhunterzy. To miejsca, w których specjaliści przewidują, jakie będą trendy za kilka lat. My dostarczamy informacje, które są przedmiotem analizy. Naszym zadaniem jest wskazanie, w jakim momencie i w jakiej formie powinien zostać wypuszczony dany produkt.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

BEA 2017-11-10 10:47:08

Jest już od dawna taka pozycja społeczna, czasem zawód- Trendsetter! Mogą go pełnić osoby , które jednocześnie potrafią analizować zjawiska społeczne w trendzie długookresowym jak i sezonowym. Muszą rozumieć procesy zachodzące w kulturze, ekologii,sztuce, w polityce, w mediach,znać się na etnologii i etnografii. A więc są to osoby tworzące kulturę rzeczy wokół nas i wzorce dla innych. Coolhunter to raczej manipulant sprzedaży dla małolatów !