Przyjazna rekrutacja korzystna dla firm. Jak zadbać o kandydata?

• 65 proc. kandydatów do pracy ma pozytywne doświadczenia z rekrutacji.
• Negatywne doświadczenia ma co czwarty badany.
• Wysoki odsetek zadowolonych to efekt większej świadomości pracodawców - aż 75 proc. z nich deklaruje, że dba o relacje z kandydatami.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Przyjazna rekrutacja korzystna dla firm. Jak zadbać o kandydata?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

9 sie 2016 11:09


Aż 65 proc. kandydatów do pracy ma pozytywne doświadczenia z rekrutacji, negatywne zdecydowanie mniej, bo co czwarty – wynika z badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez eRecruiter i Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Wysoki odsetek zadowolonych z jakości procesu zatrudniania to efekt większej świadomości pracodawców, wśród których aż 75 proc. deklaruje, że dba o relacje z kandydatami. Eksperci eRecruiter i Koalicji mówią, że przyjazna rekrutacja się firmom po prostu opłaca – dzięki niej przyciągają i zatrudniają najlepszych, zyskują ambasadorów marki czy przewagę na konkurencyjnym rynku, gdzie walka o pracownika rozgorzała na dobre.

Czytaj też: Kandydat powinien wiedzieć, dlaczego został odrzucony podczas rekrutacji. Jak go poinformować?

- Z naszego badania wynika, że aż 58 proc. kandydatów zniechęca się do zakupu produktów lub usług firmy, która źle prowadzi rekrutację. To pokazuje, że przedsiębiorcom nie opłaca się źle traktować potencjalnych pracowników, bo firma może przez to ponieść zbyt duże straty biznesowe i koszty rekrutacyjne. Na te drugie, w obliczu dużych potrzeb kadrowych i małej dostępności pracowników na rynku, wielu pracodawców nie może sobie pozwolić – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Czytaj też: Co zrobić by rekrutacja była udana?

Pracodawcy, którzy chcą dbać o kandydatów, czyli tzw. candidate experience, powinni zacząć od strategicznego przemyślenia procesu rekrutacji, w tym spisania jego najważniejszych zasad, wypracowania partnerskiego podejścia do kandydata i zwykłego zadbania o atmosferę.

Rekrutacyjny rozkład jazdy

Na pozytywne doświadczenia kandydatów z rekrutacji składa się bardzo wiele elementów. Zaczynając od dopasowanej oferty pracy, kontaktu z kandydatem na każdym etapie procesu, udzielaniu feedbacku czy wreszcie podtrzymywaniu relacji z potencjalnym pracownikiem już po zakończonej rekrutacji – wynika z badania „Candidate Experience”. Etapów naboru jest wiele, co rodzi zagrożenie, że proces będzie inaczej rozumiany przez różne osoby w firmie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.