Pracownik odchodzi z firmy. Oto cztery pytania, które warto mu zadać

0 0
Pracownik odchodzi z firmy. Oto cztery pytania, które warto mu zadać
– W interesie pracodawcy leży dotarcie do informacji, jak codzienne realia sprawdzają się w porównaniu z początkowym opisem tego, jak wygląda praca w firmie – twierdzi Michał Środa. (Fot. Mat.pras.)

Rozstanie z pracodawcą często pozostawia rozgoryczenie, które znajduje ujście na licznych forach internetowych. Co zrobić, by pracownicy nawet po odejściu zdobyli się na komentarz nieco cieplejszy niż „cieszę się, że już tam nie pracuję”?

Zdaniem Michała Środy z GoWork.pl, przed rozstaniem warto porozmawiać z pracownikiem, który składa wymówienie i zadać mu cztery pytania.

Czy praca tutaj spełniła twoje oczekiwania?

– W interesie pracodawcy leży dotarcie do informacji, jak codzienne realia sprawdzają się w porównaniu z początkowym opisem tego, jak wygląda praca w firmie – twierdzi Michał Środa.

Czytaj też: 5 powodów, dla których najlepsi pracownicy odchodzą z firmy

Standardem jest, że podczas rozmowy rekrutacyjnej firma przedstawia swoje stanowisko, mówi o swoich planach i możliwościach rozwoju jakie oferuje. Ma to na celu pozyskanie najlepszych kandydatów. Stworzenie dobrego pierwszego wrażenia to w końcu kluczowy czynnik wpływający na zaangażowanie pracownika. Logicznym więc wydaje się weryfikowanie tego jak nasza wizja wypada w zderzeniu z opinią pracownika – jeżeli okaże się, że jakiś aspekt pracy stanowi problem dla kolejnej osoby, warto zwrócić na to uwagę.

Czy praca którą wykonywałeś była zbieżna z twoimi osobistymi celami i zainteresowaniami?

Dla współczesnego pracownika praca jest nie tylko sposobem zarabiania pieniędzy, ale stanowi istotny element jego życia. Rozwój zawodowy coraz częściej wpisuje się w rozwój osobisty jednostki i stanowi ważny element jego funkcjonowania. Zaangażowany pracownik to taki, który lubi swoją pracę i ma możliwość wykorzystania w niej swoich pasji i zainteresowań, dlatego to pytanie jest tak ważne.

Pracodawcy coraz częściej uświadamiają sobie zalety ustalania celów z pracownikiem. Najlepsi wiedzą też, że klucz do sukcesu tkwi w sposobie rozdzielania zadań, tak, aby cele biznesowe w jak największym stopniu były zbieżne z osobistymi celami i zainteresowaniami poszczególnych pracowników.

Jak zauważa Michał Środa, firmy tracą czasem bardzo dobrych pracowników na własne życzenie. Jego zdaniem, by uniknąć wzajemnych rozczarowań, pytanie o priorytety i oczekiwania pracownika powinno padać już na etapie weryfikacji kandydatów.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.