Pracodawcy powinni umieć zwalniać

Rozstaniu pracownika z firmą często towarzyszy negatywna atmosfera. Nierzadko wynika ona z winy pracodawcy, który zapomina, że sposób, w jaki są zwalniani pracownicy, może zaszkodzić wizerunkowi firmy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracodawcy powinni umieć zwalniać

PODZIEL SIĘ


Autor: InfoWire.pl

25 lut 2016 12:59


W obliczu zwolnienia pracownika, pracodawca jest zawsze czujnie obserwowany przez pozostałych podwładnych. Zatrudnione osoby analizują jego każdy ruch i zastanawiają się, jak wobec nich postąpiłby szef. 

Zarówno pracodawca, jak i pracownik mają pewne oczekiwania oraz cele związane z zakończeniem współpracy, o których warto porozmawiać.

- Rozmowa odbyta odpowiednio szybko pozwala uniknąć stresu wynikającego z ukrywania decyzji o rozstaniu i zwiększa szanse, że odbędzie się ono w łagodnej atmosferze – mówi Patryk Mordel, prezes firmy Smart MBC.

Pracodawca musi być przewodnikiem, który podchodzi do pracowników z poczuciem obowiązku i opieki. Powinien zastanowić się, co zrobi dana osoba po odejściu z pracy, czy będzie rekomendowała poprzednie miejsce zatrudnienia. Od tego, w jaki sposób pracownicy odchodzą, zależy wizerunek firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA