Pracodawcy powinni umieć zwalniać

0 0

Rozstaniu pracownika z firmą często towarzyszy negatywna atmosfera. Nierzadko wynika ona z winy pracodawcy, który zapomina, że sposób, w jaki są zwalniani pracownicy, może zaszkodzić wizerunkowi firmy.

W obliczu zwolnienia pracownika, pracodawca jest zawsze czujnie obserwowany przez pozostałych podwładnych. Zatrudnione osoby analizują jego każdy ruch i zastanawiają się, jak wobec nich postąpiłby szef. 

Zarówno pracodawca, jak i pracownik mają pewne oczekiwania oraz cele związane z zakończeniem współpracy, o których warto porozmawiać.

- Rozmowa odbyta odpowiednio szybko pozwala uniknąć stresu wynikającego z ukrywania decyzji o rozstaniu i zwiększa szanse, że odbędzie się ono w łagodnej atmosferze – mówi Patryk Mordel, prezes firmy Smart MBC.

Pracodawca musi być przewodnikiem, który podchodzi do pracowników z poczuciem obowiązku i opieki. Powinien zastanowić się, co zrobi dana osoba po odejściu z pracy, czy będzie rekomendowała poprzednie miejsce zatrudnienia. Od tego, w jaki sposób pracownicy odchodzą, zależy wizerunek firmy.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.