Praca z polecenia. 196 tys. zł czeka

• W mediach społecznościowych widać rosnącą popularność rekrutacji z polecenia.
• Z badań przeprowadzonych na zlecenie platformy rekrutacyjnej LepszaPraca.pl, która wystartowała 1 czerwca wynika, że 48 proc. osób, które w ostatnim czasie zmieniły pracę, zrobiło to za pośrednictwem portali społecznościowych i przez rekomendacje właśnie.
• Po dwóch miesiącach funkcjonowania platformy, 50 proc. publikowanych ofert pracy to oferty z nagrodami pieniężnymi za polecenie pracownika.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Praca z polecenia. 196 tys. zł czeka

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

10 sie 2016 13:10


- Osoby, które są polecane do pracy bardzo dobrze się w niej sprawdzają i w rankingu pozyskiwania pracowników, rekomendacje są narzędziem numer jeden - mówi Tomasz Szpikowski, współzałożyciel platformy rekrutacyjnej LepszaPraca.pl, na której pojawiają się oferty pracy z nagrodami. Platforma wykorzystuje siłę mediów społecznościowych - oferty pojawiają się w nich niemal automatycznie, więc łączy w sobie dwie najskuteczniejsze obecnie metody pozyskiwania pracowników - poprzez rekomendacje i social media.

- Takie rozwiązanie organicznie zwiększa zasięgi poszczególnych ofert pracy i sprawia, że trafiają one również do biernych kandydatów, którzy mogą się nimi zainteresować. Od dnia startu platformy, tj. 1 czerwca, inspirujemy pracodawców i zmieniamy ich podejście do rekrutacji. Początkowo jedynie kilka firm zdecydowało się wyznaczyć nagrody dla polecających, w ten sposób na platformie mieliśmy tylko 10 proc. ofert z nagrodami. Po dwóch miesiącach możemy mówić już o 50 proc. ofert z nagrodami - mówi Kamil Paśko, twórca platformy LepszaPraca.pl.

- Im dłużej działamy tym chętniej pracodawcy chcą z nami współpracować i tendencja, aby umieszczać oferty z poleceniem zamiast ofert tradycyjnych jest wzrostowa. Suma nagród na platformie to już 196 tysięcy złotych, które tylko czekają na wypłacenie. Pomimo krótkiej działalności, na najlepszą ofertę spłynęło 37 aplikacji, z czego 29 (prawie 80 proc.) dowiedziało się o ofercie z polecenia - dodaje Paśko.

Czytaj też: Agencje rekrutacyjne i HR-owcy się kończą? Nadchodzi duża zmiana

Jak dodaje, pracodawcy coraz bardziej dostrzegają zalety poleceń w procesie rekrutacji oraz wolą płacić za efekt, niż tylko za umieszczenie ogłoszenia z niewiadomą skutecznością. Czy jest to tańsze rozwiązanie?

Jak szacuje Tomasz Szpikowski, koszt rekrutacji poprzez umieszczenie ogłoszenia w tradycyjnym portalu to ok. 700-800 zł.

- Koszt rekrutacji przez agencję rekrutacyjną to jest między półtora a dwoma wynagrodzeniami, czyli jeżeli mówimy o specjaliście IT, który zarabia 10 tys. zł brutto – co jest obecnie standardem – to powiedzmy sobie, że to jest ok. 15 tys. zł. Przy czym, trzeba zwrócić uwagę, że pracuje nad tym jeden konsultant, który prowadzi jednocześnie piętnaście projektów rekrutacyjnych, a ostatecznie i tak prześle kandydatury wyciągnięte z LinkedIn czy innych portali społecznościowych. U nas średnia nagród za polecenie jest w granicach 5-6 tys. zł - wyjaśnia Szpikowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

fejk czy nie ? 2016-08-10 13:34:04

Pierwszy raz przeczytałem o tej platformie u Was na stronie... Jakoś nie wierzyłem, że polecenia i szukanie pracy przez znajomych może się udać, a oni po dwóch miesiącach mają już prawie 200 tysięcy w nagrodach... Albo to jakiś fejk, rodzi się jakaś nowa sieć której jeszcze nie rozumiem.

REKLAMA