Praca w Unilever: Firma wdraża nowy proces rekrutacji

Firma Unilever wdraża nowy proces rekrutacji, w którym korzysta z pomocy gier, wirtualnych rozmów oraz sztucznej inteligencji do wyboru kandydatów na swój topowy program menedżerski.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w Unilever: Firma wdraża nowy proces rekrutacji

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

20 mar 2017 14:29


• Unilever ruszył z procesem rekrutacyjnym wykorzystującym nowe technologie w selekcji najlepszych kandydatów.

• Od marca program został wdrożony m.in. w Polsce.

Firma Unilever, która każdego roku otrzymuje ponad 250 tys. aplikacji, od połowy 2016 roku wdraża nowy proces rekrutacji, w którym korzysta z pomocy gier, wirtualnych rozmów oraz sztucznej inteligencji do wyboru kandydatów na swój topowy program menedżerski. W marcu tego roku do programu dołączyły państwa Europy Środkowo-Wschodniej, tj. Polska, Czechy, Słowacja, Węgry oraz Rumunia. 

Proces został zaprojektowany z myślą o pokoleniu Y i wykorzystuje sztuczną inteligencję w analizie danych i profili kandydatów tak, aby wyeliminować potencjalne uprzedzenia czy błąd ludzki. Taki kierunek jest zgodny z wartościami firmy, która stawia nacisk na różnorodność swoich talentów i równe szanse w procesie rekrutacyjnym.

- W Unilever wierzymy, że w gwałtownie zmieniającej się rzeczywistość potrzebujemy nowej jakości liderów, którzy będą gotowi odpowiedzieć na wiążące się z nią wyzwania. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie pionierskiego procesu rekrutacyjnego, który pozwoli nam zarówno na wykorzystanie popartych naukowo narzędzi oceny, jak i zagwarantowania zupełnie nowego doświadczenia dla naszych kandydatów - mówi Danielle van-Broek, VP human resources w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Dodatkowo nowy proces rekrutacyjny pomoże nam w zwiększeniu różnorodności naszych talentów, bowiem przesuwamy nacisk z doświadczeń kandydatów, na ich potencjał. Mamy nadzieję, że nowy rodzaj rekrutacji pozwoli im na zademonstrowanie swojego potencjału - dodaje Danielle van-Broek.

Nowy, szybszy i bardziej elastyczny proces składa się z czterech etapów. W każdym kandydatom udzielana jest informacja zwrotna. Na samym początku aplikujących czeka wypełnienie krótkiego formularza, z czego większość informacji mogą przesłać ze swojego profilu LinkedIn.

Osoby, które przeszły wstępną weryfikację, w tym m.in. ukończenie lub plan ukończenia studiów magisterskich oraz gotowość do odbycia międzynarodowych rotacji, dostają zaproszenie do etapu gier, w których oceniane jest ich dopasowanie do profilu stażysty menadżerskiego w Unilever.
Najlepsi kandydaci biorą udział w wirtualnym wywiadzie rekrutacyjnym, w którym swoje odpowiedzi na pytania mogą nagrać za pomocą smartfona w wybranym przez nich momencie i miejscu.

Ostatnim etapem rekrutacji jest tzw. Discovery Centre, czyli całodniowe doświadczenie pracy w Unilever. Tego dnia kandydaci będą mieli okazję poznać smak pracy w dziale, do którego aplikują. Czeka ich między innymi zespołowa sesja kreatywna, przygotowanie prezentacji, dyskusje grupowe oraz coachingowa rozmowa z menedżerem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA