Praca w ubezpieczeniach: Wynagrodzenia, benefity i pozytywny wizerunek pomoże przyciągnąć pracowników

Według badań firmy z branży ubezpieczeniowej nie są postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy. Jak w takim razie mogą one pozyskiwać kandydatów do pracy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w ubezpieczeniach: Wynagrodzenia, benefity i pozytywny wizerunek pomoże przyciągnąć pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: InfoWire.pl/AT

11 paź 2017 12:35


• Łatwiej pozyskają kandydatów do pracy te spółki ubezpieczeniowe, które budowały na rynku świadomość własnej marki.

• Pracodawcy powinni więc dbać o pracowników. Wówczas pozytywna opinia o jego firmie będzie krążyła na rynku pracy.

• Warto pomyśleć o atrakcyjnym wynagrodzeniu. Nie należy zapominać o systemach premiowych oraz pozapłacowych benefitach.

• Pracownikom zależy dziś także na dobrze skomunikowanej lokalizacji. Jeśli pracodawca nie jest w stanie im tego zapewnić, być może rozwiązaniem będzie możliwość pracy zdalnej.

Świeżo upieczony absolwent studiów raczej nie będzie szukał pracy w branży ubezpieczeniowej. Według badań rynkowych, firmy z tego sektora nie są postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy. Winny jest w dużej mierze… brak promocji ze strony spółek ubezpieczeniowych. Jak w takim razie mogą one pozyskiwać kandydatów do pracy?

Rozpoznawalność marki kluczem do sukcesu

Banki oraz firmy z branży FMCG są znane społeczeństwu. Dlatego też to właśnie do nich kierują swoje pierwsze kroki młodzi ludzie, wchodzący dopiero na rynek pracy.

- Przedsiębiorstwa, które zadbały o to, by ich reklamy pojawiały się w mediach, cieszą się znacznie większym zaufaniem i są lepiej postrzegane niż te, które nie inwestują w działania marketingowe i PR - zauważa Joanna Wyrębowska, Business Unit Manager HRK Financial Markets.

Czytaj też: Jak przyciągnąć pracowników do firmy?

Wnioski nasuwają się same: łatwiej pozyskają kandydatów do pracy te spółki ubezpieczeniowe, które budowały na rynku świadomość własnej marki. Niestety, wiele firm z branży zaniedbało podobne działania. Warto powrócić do dobrych praktyk. W końcu sumienny pracownik jest dziś na wagę złota i warto przyciągnąć go do firmy.

Kadra prawdę ci powie, dlatego dbaj o pracowników

Osoby zatrudnione w firmie są najlepszymi ambasadorami marki - oczywiście, jeśli mają o przedsiębiorstwie dobre zdanie. Dlatego pracodawca powinien dbać o pracowników. Wówczas pozytywna opinia o jego firmie będzie krążyła na rynku pracy. Warto więc pomyśleć o atrakcyjnym wynagrodzeniu, wynoszącym co najmniej równowartość obowiązującej na rynku mediany. Choć oczywiście im wyższe stawki, tym lepiej. Nie należy zapominać o systemach premiowych oraz pozapłacowych benefitach, takich jak bilety do teatru czy karnety na siłownię. To także przyciąga kandydatów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.