Praca w mediach online w Polsce. Sprawdź kogo i gdzie poszukują firmy

Prężny rozwój polskiego rynku mediów online przekłada się bezpośrednio na rozwój rynku pracy w tym sektorze. Poszukiwani są już nie tylko specjaliści ds. SEO lecz również Youtuberzy, Digital Ninja czy Buzz Moderatorzy...
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w mediach online w Polsce. Sprawdź kogo i gdzie poszukują firmy

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

10 kwi 2015 10:22


Jak wynika z badania wyzukiwarki ofert pracy Adzuna, największe zapotrzebowanie panuje na specjalistów ds. „social media” (768 ofert pracy). Umiejętność obsługi portalu Facebook znajduje się na drugiej pozycji (720), a za nią znajomość kolejno: SEO (627), Twitter (486), SEM (410), YouTube (296), Adwords (270), LinkedIn (267) oraz Google Analytics (266).

Poszukiwani są również specjaliści ds. e-marketingu (232) oraz copywriterzy (205). Odnaleźć można także oferty dla moderatorów (61) i blogerów (29). Aplikacją społecznościową, która cieszy się wśród polskich pracodawców najmniejszym zainteresowaniem jest Snapchat (2).



Social media kontra media społecznościowe

Analiza ofert pracy wykazuje wyraźną preferencję pracodawców do używania angielskich nazw stanowisk lub tworzenia całego opisu stanowiska w języku angielskim. Hasło „social media” pojawia się w ofertach pracy trzy razy częściej niż jego polski odpowiednik „media społecznościowe”. Natomiast "Digital marketing" oraz "New media" występują w ogłoszeniach pięć razy częściej niż marketing cyfrowy i nowe media.



Gdzie praca w branży media online w Polsce

Z badania Adzuna wynika, że województwa mazowieckie, wielkopolskie oraz małopolskie są liderami pod kątem pracy w branży mediów online w Polsce. Najmniej ofert tego typu występuje w województwie podlaskim, a także świętokrzyskim oraz lubuskim.

- Nie dziwi, że Warszawa, Poznań oraz Kraków są siłą napędową branży media online. Wydawać by się jednak mogło, że woj. dolnośląskie wraz z Wrocławiem znajdzie się na wyższej pozycji. W tym mieście powstaje sporo start-upów, także sytuacja może się niebawem nieco zmienić – komentuje Hanna Piotrowska, menedżer Adzuna Polska.


*Badanie przeprowadzone zostało w kwietniu 2015 na podstawie ponad 250 000 ofert pracy dostępnych w serwisie Adzuna. W celu wykluczenia nieistotnych wyników użyte zostały filtry zaawansowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

moja mała batalia 2015-04-10 23:10:49

"W tym mieście powstaje sporo start-upów, również sytuacja może się niebawem nieco zmienić – komentuje Hanna Piotrowska"??? Nie, ona powiedziała: W tym mieście powstaje sporo start-upów, tak, że sytuacja może się niebawem nieco zmienić – komentuje Hanna Piotrowska.