Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować

• Kandydaci do pracy w call center z reguły nie muszą posiadać szczegółowej wiedzy z danej branży.
• Rekruterzy większą uwagę zwracają na kulturę osobistą, język i osobowość.
• Telemarketer może spodziewać się testów kreatywności i umiejętności sprzedażowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

7 kwi 2016 12:50


Po zaproszeniu na rozmowę o pracę w call center warto zapoznać się ze stroną internetową firmy: czym się zajmuje, jakie usługi oferuje i kim są klienci.

Niewykluczone, że trzeba będzie też poszerzyć wiedzę w jakiejś konkretnej dziedzinie.

– Ogólna wiedza z danej branży jest mile widziana, ale nie ma powodów do większych obaw. Przed każdą kampanią wszyscy konsultanci przechodzą dokładne szkolenie z oferty, którą będą prezentowali klientom – wyjaśnia Monika Stefaniuk, specjalista ds. rekrutacji.

Rekruterzy dużą uwagę zwracają też na kulturę osobistą. – Obserwujemy, czy kandydat potrafi dopasować się do rozmówcy, zachować odpowiedni język. Tego wrodzonego wyczucia i taktu nie nauczymy potencjalnego konsultanta na szkoleniach – opowiada Paulina Makowska, kierownik ds. kadr i administracji, odpowiedzialna za rekrutację w Telmon.

W call center bardzo ważny jest głos i sposób wypowiedzi. Telemarketer nie może mieć słyszalnych wad wymowy, a ton jego głosu musi być przyjemny dla klienta.

– Bierzemy poprawkę na to, że zająknięcia u kandydata mogą być spowodowane stresem, a w rzeczywistości taka osoba może okazać się bardzo dobrym sprzedawcą – mówi Paulina Makowska.

Jakie padną pytania?

Konsultant telefoniczny to zawód, w którym - oprócz umiejętności - liczy się osobowość i zaangażowanie.

– Dobry telemarketer powinien przede wszystkim umieć aktywnie słuchać, traktować każdego rozmówcę indywidualnie i starać się go zrozumieć, by pomóc w wyborze najlepszego rozwiązania. W trakcie rozmowy trzeba też szybko reagować na docierające informacje i pokazać korzyści, które klient zyska, jeśli zdecyduje się na zakup – tłumaczy Monika Stefaniuk.

Kandydaci często obawiają się dziwnych lub podchwytliwych pytań rekrutera.

– Jednym z pierwszych, najczęściej zadawanych pytań jest „co pan/pani wie o naszej firmie?” Pozwala nam to ocenić, czy kandydat potraktował ofertę pracy poważnie, czy zadał sobie trud wyszukania informacji na temat przyszłego pracodawcy – opowiada  Monika Stefaniuk.

Należy też być gotowym na rozmowę o dotychczasowym doświadczeniu zawodowym i sukcesach. Jeśli kandydat studiuje, powinien opowiedzieć coś ciekawego o swoim kierunku studiów.

Test na kreatywność

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.