Praca w bankowości: Przez automatyzację ludzie tracą zatrudnienie, ale są tacy, którzy na niej zyskują

0 0
Praca w bankowości: Przez automatyzację ludzie tracą zatrudnienie, ale są tacy, którzy na niej zyskują
Największe obawy o utratę pracy powinny mieć osoby zajmujące się powtarzalnymi procesami, zadaniami biurowymi i wsparciem sprzedaży. (Fot. Pixabay)

• Postępująca automatyzacja sektora bankowości i finansów może wzbudzać obawy specjalistów o przyszłość zawodową.
• Jednak cyfryzacja branży jest również szansą na rozwój dla wielu wysoko wykwalifikowanych oraz patrzących w przyszłość profesjonalistów.
• Powtarzalne prace znikają zastąpione stanowiskami w obszarze inżynierii automatyki, informatyki bankowej, analizy danych, przywództwa i kreatywności

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte, Oxford Martin School oraz Oxford University, w ciągu najbliższych dwudziestu lat, technologia, automatyka i robotyka przyczynią się do ogromnych zmian na rynku pracy.

Czytaj też: Banki zwalniają, zatrudniają i dobrze płacą. Paradoks?

Wedle tych szacunków, 35 proc. stanowisk w Wielkiej Brytanii i aż 47 proc. stanowisk w Stanach Zjednoczonych będzie w przyszłości zagrożonych likwidacją. Badanie wykazało, że największe obawy powinny mieć osoby wykonujące pracę związaną z powtarzalnymi procesami, zadaniami biurowymi i wsparciem sprzedaży. Z drugiej strony, spać spokojnie mogą biegli w technologiach cyfrowych profesjonaliści z silnie rozwiniętymi kompetencjami z zakresu przywództwa i kreatywności.

Niepewnie w bankowości

Wyżej wymienione trendy są również obserwowane w sektorze bankowości i finansów. Lloyd Banking Group, największy brytyjski bank detaliczny, w 2014 znalazł się na czołówkach gazet po tym, jak zapowiedział zwolnienia grupowe oraz ogłosił plany zainwestowania w nową strategię cyfrową 1,6 miliarda funtów.

Lloyd nie jest wyjątkiem, ponieważ obieranie kursu na rozwój technologii cyfrowych stało się standardem wśród wielu globalnych instytucji finansowych. W dużej mierze jest to rezultatem kryzysu kredytowego z 2008 roku – od tego czasu zaawansowana automatyka procesów jest wykorzystywana do niwelowania jego negatywnych skutków.

Automatyka to nie tylko redukcja kosztów, ale również odpowiedź na wyzwania natury prawnej, bowiem pozwala na śledzenie i rejestrowanie transakcji w ramach jednego procesu online. To wszystko przekłada się na zminimalizowanie ryzyka błędu oraz dostarczenie klientom szybszych i wydajniejszych usług.

− Model działania całego sektora bankowego znajduje się na etapie fundamentalnych zmian. Cyfryzacja, modele samoobsługowe (np. bankowość internetowa i mobilna) oraz nowi gracze na rynku przyczynią się do dalszego rozwoju tej tendencji – twierdzi Mariusz Dyrda, section manager IT contracting w Hays Poland. − Efektywność kosztowa szczególnie zyskuje na znaczeniu teraz, gdy koszty związane z regulacjami rynku są wyższe, a marże w podstawowej działalności banków spadają.

Znikną proste czynności

Zdaniem eksperta Hays, automatyzacja procesów znacznie przyspieszy w nadchodzących latach, a sektor finansowy będzie zmuszony nadążyć za innowacjami. – Porównując finanse i bankowość z innymi branżami, na przykład branżą automotive, wydajność procesów zachodzących w działach finansowych banków pozostawia wiele do życzenia. Najnowsze narzędzia i rozwiązania IT pozwolą na zautomatyzowanie i racjonalizację prostych zadań - uważa Dyrda.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.