Praca dziennikarza coraz trudniejsza. Czy jeszcze ma przyszłość?

• Znaczenie tradycyjnych mediów powoli będzie spadać – wynika z badania Ecco International Communications Network.
• Według dziekana UW internet doprowadził do powstania zjawiska, które można nazwać „demokratyzacją komunikowania”.
• 32 proc. dziennikarzy odczuwa mniejszą stabilność zawodową w swojej branży.
• Tyle samo badanych przyznaje, że duży wpływ na jakość codziennej pracy mają wprowadzane cięcia budżetowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca dziennikarza coraz trudniejsza. Czy jeszcze ma przyszłość?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

23 maj 2016 17:03


Badanie Ecco International Communications Network pt. „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?” pokazało, że powoli będzie spadać znaczenie tradycyjnych mediów tj. dzienników i tygodników.

Maleje poczucie stabilności w zawodzie dziennikarza

Jak wynika z badania Ecco International Communications Network pt. „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?” ponad 1/3 dziennikarzy twierdzi, że maleje poczucie stabilności w ich zawodzie. Poza aspektami finansowymi tj. cięciami budżetowymi, powyższą opinię według 26 proc. ma potwierdzać także niższa jakość pracy, a zdaniem 35 proc. znaczący wzrost liczby i zakresu obowiązków. 32 proc. ankietowanych przyznało tym samym, że poprzez większą liczbę wykonywanych zadań, ma mniej czasu na zebranie i analizę informacji.

Praca dziennikarzy, a rozwój mediów (fot.mat.pras.) Praca dziennikarzy, a rozwój mediów (fot.mat.pras.)

Jednocześnie, zdaniem 35 proc. dziennikarzy z 10 krajów, coraz bardziej napięte terminy przekładają się na jakość zbieranych informacji, a co za tym idzie, gotowych treści – wynika z badania. - W zaistniałych warunkach na światowym rynku mediów, kluczową rolę mogą przez to odegrać materiały dostarczane przez specjalistów od komunikacji.

Czytaj też: Prawo powinno lepiej definiować zawód dziennikarza, aby chronić jego tajemnicę zawodową

- Wnioski tego badania są oczywiste i ściśle powiązane ze zmianami na rynku wydawniczym. Zmieniają się media, zmienia się rola dziennikarzy, zmieniają się oczekiwania względem konsultantów PR oraz same narzędzia pracy. Nie wystarczy dostarczać inspirujących tematów do przygotowania publikacji. Rola agencji nie sprowadza się tylko do znajomości dziennikarzy i dostarczaniu im treści. Obecnie oczekuje się od nas współtworzenia newsów i pomocy w ich przygotowaniu, a także dostarczania unikalnych materiałów ilustrujących treści jak: infografiki, dokumentację video, a nawet animacje - mówi Norbert Ofmański, prezes On Board Think Kong.

Zmiany szansą dla firm PR

Uważa on, że obecne zmiany są olbrzymią szansą dla profesjonalnych firm PR.

- Stajemy się partnerem dziennikarzy, a nasza praca ma coraz większe przełożenie na budowanie zasięgu oraz zaangażowania samych konsumentów. Sprostać takim wyzwaniom można m.in. inwestując w rozwój kompetencji agencji w tworzeniu strategii content marketingu, SEO oraz możliwości analizowania danych. Często sprowadza się to do tworzenia zupełnie nowych zespołów zatrudniających osoby spoza środowiska ściśle PR – dodaje Ofmański.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA