Powrotu do byłego pracodawcy nie należy się obawiać

• Pracownicy często wracają do swoich byłych pracodawców.
• Zdaniem eksperta powrotu nie należy się obawiać – może on przynieść korzyści obu stronom.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Powrotu do byłego pracodawcy nie należy się obawiać

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

6 kwi 2016 10:36


– W przypadku powrotu do byłego pracodawcy przede wszystkim wiemy, z kim mamy do czynienia, oraz znamy dane środowisko i procedury obowiązujące w firmie. Co więcej, nasze kwalifikacje są bogatsze o doświadczenie zdobyte w innej pracy. W związku z tym często możemy aplikować na stanowiska, które wcześniej nie były w naszym zasięgu – mówi serwisowi infoWire.pl Mateusz Trojanowski z firmy Accenture.

Jego zdaniem również pracodawca powinien wyzbyć się uprzedzeń do byłych pracowników – przecież ma już świadomość ich mocnych i słabych stron, wie, w jaki sposób pracują, oraz zna ich potencjał. Dzięki zatrudnieniu tych osób może zaś zaoszczędzić czas i pieniądze, które musiałby stracić na przeszkolenie nowych ludzi. Plusem jest także to, że były pracownik zwykle powraca ze świeżym spojrzeniem na sytuację w firmie i wnosi nowe pomysły.

Głównymi powodami pracowniczych powrotów są środowisko i struktura organizacji oraz oferowane możliwości rozwoju.

– Jedna z pracownic naszej firmy odeszła ze względu na narodziny dziecka i związaną z nim potrzebę zmiany tempa pracy. Już po kilku miesiącach osoba ta postanowiła wrócić, ponieważ jej obowiązki w nowej firmie okazały się zbyt nudne. Zdarzają się też powroty po wielu latach. Bywa, że osoby, które odeszły, aby rozwinąć swoje kompetencje, wracają bardziej doświadczone i zajmują nowe stanowiska, często w innych działach – zauważa ekspert.

Zanim weźmiemy udział w procesie rekrutacyjnym na stanowisko w byłym miejscu zatrudnienia, warto skontaktować się z dawnymi menadżerami i kolegami z zespołu. Dzięki temu zyskamy informacje o potrzebach pracodawcy i aktualnie prowadzonych projektach oraz upewnimy się co do dobrej kondycji firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.