Powrót do poprzedniej pracy - czy warto?

Powszechną praktyką jest zatrudnianie tych samych pracowników w różnych firmach, często na różnych stanowiskach, ale i też innych warunkach. Podobnie, jak w przypadku rekrutacji stałych, tu również przy zatrudnianiu pracowników sprawdzana jest historia ich wcześniejszych miejsc pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Powrót do poprzedniej pracy - czy warto?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

21 mar 2014 19:14


Współczesny rynek pracy podlega dynamicznym zmianom. Globalizacja, napływ nowych technologii, coraz większe aspiracje zawodowe społeczeństwa czy ciągły rozwój sektora usług to determinanty go określające. Jedną z konsekwencji tych zjawisk są częstsze zmiany miejsc zatrudnienia. Pracownicy w obecnych czasach migrują pomiędzy poszczególnymi miejscami pracy dużo częściej niż miało to miejsce kilkanaście lat temu. Dzieje się tak za sprawą napływu nowych inwestycji, ale również zmiany mentalności samych pracowników, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Częstsze jest też prawdopodobieństwo chęci powrotu do firmy, którą opuściliśmy. Sytuacje takie mogą mieć miejsce, gdy pracownik sam zauważa, iż nowa praca nie spotkała się z jego oczekiwaniami lub też, rzadziej, kiedy otrzymuje ofertę powrotu do poprzedniej firmy. Bez względu na powód, zawsze pojawi się pytanie czy warto ponownie wchodzić do tej samej rzeki.

- Na dzisiejszym rynku firmy podlegają bardzo dynamicznemu rozwojowi, ciągłej zmianie procesów i strategii zarządzania. Bez względu na branżę, w której pracujemy, pewnym jest że okoliczności naszej pracy będą ulegały zmianie, - komentuje Przemysław Sienkiewicz, kierownik regionalnego biura agencji zatrudnienia Manpower.

- Dotyczy to również osób powracających do poprzednich pracodawców. Zawsze będzie to dla nich w jakimś stopniu nowe środowisko pracy. Decydując się na taki krok, możemy liczyć na nowe perspektywy, nowe standardy pracy oraz większe poczucie stabilności. Z kolei z perspektywy pracodawcy doświadczenie i wiedza, które pracownik zdobył w międzyczasie w innej firmie, stanowić będą cenne wartości dla firmy. Powracający pracownik może wnieść też nowe spojrzenie na wewnętrzne procesy, a przez to przyczynić się do ich udoskonalenia. Korzyścią pracodawcy będzie również fakt, iż powracający pracownik nie będzie wymagał ponownie pełnego cyklu szkoleń i inwestycji, co oznacza z kolei oszczędności finansowe, przy jednoczesnej lepszej efektywności pracy - dodaje Sienkiewicz.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA