Popularność grywalizacji wciąż rośnie

W Polsce liczba graczy sięga 24 proc. populacji, a średni wiek użytkownika gier to 27 lat. Szefowie firm i działów HR, wykorzystując ten fakt, coraz częściej sięgają po nowe sposoby selekcji potencjalnych pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Popularność grywalizacji wciąż rośnie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

22 sty 2014 11:51


Tradycyjne metody rekrutacji przestają być atrakcyjne i są stosowane coraz rzadziej. Dlatego firmy z branży HR wprowadzają na rynek pracy gry rekrutacyjne, które nie tylko pozwalają oceniać kompetencje kandydatów, lecz także stają się skuteczną metodą przyciągnięcia młodych i kreatywnych pracowników.

Popularność gier komputerowych i wzrost liczby osób, które poświęcają swój czas na granie sprawiły, że w Polsce pojawił się nowy trend - zjawisko zwane gryfikacją (grywalizacją lub z angielskiego gamifikacją). Jest to metoda rekrutowania nowych pracowników oparta na grach wideo lub fabularnych. Na zachodzie od dawna system ten z powodzeniem wykorzystywany jest w sektorze HR, a tego typu techniki stosują duże koncerny, takie jak: L'Oreal czy Unilever. Przykładem jest również firma Siemens, która implementowała w środowisko rekrutacji "Plantville" (klona "Farmville").

Rekrutacja pracowników przy wykorzystaniu gier to nie pierwszy tego typu pomysł. Pozyskaniem kandydatów za pomocą interaktywnej gry posłużyła się Kompania Piwowarska pod szyldem "Gra o bro". Gra składała się z kilku rund, a każdy uczestnik miał za zadanie zbudować własną postać, nadać jej cechy osobowości i odpowiedzieć na klasyczne pytania otwarte. Aplikacja w formie gry pozwoliła wyłonić talenty redaktorskie, sprawdzić wiedzę z zakresu mediów społecznościowych i zweryfikować kreatywność kandydatów.

Rekruterzy coraz częściej sięgają po niestandardowe formy selekcji potencjalnych pracowników, wprowadzając do stresującego procesu rekrutacji elementy intelektualnej rozrywki. Zadowolenie kandydatów i dobre wrażenie z przyjaznego postępowania kwalifikacyjnego przekłada się na korzystne opinie o firmie, a fakt stosowania innowacyjnych rozwiązań zwiększa skuteczność pozyskiwania idealnych pracowników. W Polsce tego typu narzędzie do rekrutacji stworzyła firma Talent Bridge.

- Typowe rozmowy kwalifikacyjne są nieodłącznym etapem rekrutacji, ale w dużym stopniu są podatne na błędy (aprobata społeczna). Dzięki grze, rekruterzy mają możliwość zweryfikowania predyspozycji i cech przyszłego pracownika, jednocześnie niwelując czynnik kłamstwa. Posiadając wyniki z gry rekrutacyjnej oraz informacje po odbytej rozmowie, uzyskujemy pełen obraz kompetencji, dzięki czemu możemy podjąć trafniejsze decyzje, bardzo często kluczowe dla biznesu - mówi dyrektor zarządzający Talent Bridge, Piotr Marciniak.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA