Pomorze: Wicemarszałek za restrukturyzacją PR. Czy obędzie się bez zwolnień?

Marszałek woj. pomorskiego poparł restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Zapewnia także, że w pomorskim oddziale spółki nie będzie zwolnień pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pomorze: Wicemarszałek za restrukturyzacją PR. Czy obędzie się bez zwolnień?

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

24 paź 2014 12:28


Restrukturyzację popierają już marszałkowie siedmiu województw, reprezentujący 47,5 proc. udziałów - mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego oraz pomorskiego.

Czytaj też: Przewozy Regionalne: Szykują się zmiany i zwolnienia

Proponowany plan restrukturyzacji zakłada pozyskanie większościowego inwestora ze strony skarbu państwa, który wniesie do spółki 750 mln zł na jej oddłużenie i rozwój. W ramach restrukturyzacji w planowanych zwolnieniach w tym roku w Przewozach Regionalnych pracę ma stracić ok. 8 proc. liczącej blisko 9,5 tys. osób załogi.

Wicemarszałek Ryszard Świlski podkreśla, że Pomorskie popiera plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych, bo "jest to jedyna szansa, żeby ta firma mogła dalej funkcjonować".

Zapewnia, że w pomorskim oddziale spółki nie będzie zwolnień pracowników. Oddział przeprowadził restrukturyzację - m.in. zatrudnienia - kilka lat temu. - Oddział w Gdyni zrobił to, co powinny zrobić też inne oddziały, ale niestety nie zrobiły - dodaje.

Cytowany w komunikacie prezes zarządu Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski zapowiedział, że firma "będzie kontynuować negocjacje z pozostałymi właścicielami, bo jest to jedyna szansa na osiągnięcie przez Przewozy Regionalne trwałej rentowności".

Czytaj też: Przewozy Regionalne: Kolejarze grożą strajkiem

Plan restrukturyzacji zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa wniesie do spółki około 750 mln zł, stając się tym samym jej większościowym udziałowcem.

Kwota ta ma zostać przeznaczona zarówno na spłacenie historycznych długów Przewozów Regionalnych szacowanych na 600 mln zł, jak i na przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych wewnątrz spółki. Jednocześnie mają zostać wprowadzone co najmniej pięcioletnie umowy na świadczenie usług przewozowych w poszczególnych województwach, a nie jak dotychczas roczne czy dwuletnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA