Pokolenie Z, rekrutacja, zarządzanie: Wysokość pensji będzie dla nich największą motywacją

O pokoleniu Z wielu pracodawców myśli stereotypowo – opętane przez Snapchata, uzależnione od komórek dzieciaki. Tymczasem okazuje się, że to generacja pracowitych i ambitnych osób, które za chwilę zapukają do firm.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pokolenie Z, rekrutacja, zarządzanie: Wysokość pensji będzie dla nich największą motywacją

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 paź 2016 12:20


Z badania, które serwis rekrutacyjny Monster przeprowadził w Stanach Zjednoczonych we współpracy z firmą TNS, wynika że generacja Z (osoby w wieku 15-20 lat) to pokolenie w pełni wychowane w dobie nowoczesnych technologii. Dla nich świat bez komputera, smartfona i internetu nie istnieje. Co to oznacza dla pracodawcy? Sporo plusów, bo ci pracownicy, traktujący świat jak globalną wioskę, będą bez problemu komunikować się w języku angielskim, z łatwością nawiązywać kontakty i wyszukiwać informacje w sieci. Ale firmy będą musiały też dostosować się do ich wymogów sprzętowych.

Czytaj też: Pokolenie Z na rynku pracy. Czego można się po nich spodziewać?

Smartfon to absolutne minimum. Co piąty badany zakłada bowiem, że będzie się komunikował służbowo za pomocą wiadomości SMS lub komunikatorów (wśród starszych pracowników uważa tak co dziesiąty).
Wiemy też, że przedstawiciele pokolenia Z jeszcze chętniej będą pracować zdalnie. Zaproponowanie elastycznych godzin pracy plus dobry sprzęt mogą okazać się niezłą kartą przetargową.

Bardziej rozważni niż romantyczni

W porównaniu ze swoimi poprzednikami, przedstawiciele pokolenia Z są niezwykle pragmatyczni i nastawieni na zarabianie pieniędzy. Ponad 70 proc. z nich mówi, że wysokość pensji będzie dla nich największą motywacją.

Większość deklaruje, że może pracować w weekendy i wieczorami. W porównaniu z dbającymi o równowagę między życiem prywatnym a pracą Igrekami, to spora zmiana. Najpewniej nie sprawdzi się również kuszenie generacji Z atrakcjami typu konsola do gier w firmie (co nieźle działało na Igreki). Znacznie bardziej niż gadżety, docenią porządny pakiet ubezpieczenia zdrowotnego.

Czytaj też: Pokolenie Z nie chce pracować na etacie, a jeśli już - to na określonych warunkach

Przedstawiciele pokolenia Z są bardzo konkretni i lubią jasne sytuacje. Zatrudniający będzie musiał takiemu pracownikowi jasno określić jego zadania i cele, ale też korzyści, jakie się łączą z ich wykonaniem. 


CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.