Poczta Polska stawia na e-commerce, a pracownicy tracą pracę

Chociaż zysk jest, to przychody z tradycyjnych listów spadają. Tracą na tym pracownicy Poczty Polskiej, którzy muszą pożegnać się z pracą.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Poczta Polska stawia na e-commerce, a pracownicy tracą pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 cze 2014 10:12


Jak donosi „Puls Biznesu" Poczta Polska co roku odnotowuje spadek zysków z tradycyjnego rynku listów. Coraz większe przychody jednak dostarcza spółce internet - głównie poprzez paczki z e-sklepów.

- Liczba nadanych paczek wzrosła nam o 11 proc., na internetowej platformie Envelo kupiono już 5 mln neoznaczków, wprowadzamy też szerzej m.in. usługi ubezpieczeniowe. Nastawiamy się na ekspansję w internecie, bo e-commerce rośnie w tempie 24 proc. rocznie - już dziś obsługujemy 40 proc. transakcji na Allegro - mówi na łamach „PB" Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Niestety zmiany te najbardziej odczuwają pracownicy Poczty Polskiej, którzy tracą pracę. Do końca maja 2014 r. z programu dobrowolnych odejść skorzystało 3,8 tys. osób.

- W Poczcie pracuje dziś ok. 80,5 tys. osób, a średni przychód na pracownika to 2 tys. zł. Cel na 2018 r. to podniesienie tej średniej do 3 tys. zł - tłumaczy w rozmowie z „PB" Piotr Michalski, członek zarządu Poczty Polskiej.

Zmniejszenie zatrudnienia oraz wyczyszczenie wyników mają przygotować Pocztę Polską do debiutu na giełdzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA