Pierwsza praca po studiach: Marketing tylko dla aktywnych

• Osoby, które rozważają pracę w marketingu powinny skupić się raczej na dodatkowej aktywności niż na wiedzy teoretycznej.
• Według eksperta kluczową umiejętnością jest praca w stresie pod presją wyniku.
• Wynagradzać ma to pensja w okolicy 3-5 tys. zł.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pierwsza praca po studiach: Marketing tylko dla aktywnych

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

26 lip 2016 14:30


Marketing kusi wielu absolwentów studiów wyższych. To wymagająca i szybko zmieniająca się branża, ale mogąca dać wiele satysfakcji. Doświadczenie często wygrywa tu z wiedzą teoretyczną.

– Marketingu nie można nauczyć się z książek. Aby zostać specjalistą, trzeba wykazać się proaktywnością. Niekoniecznie chodzi o setki godzin praktyk zawodowych, a raczej o postawę kandydata – mówi Jarosław Sosiński z White Paper Agency

– Kiedy rekrutujemy specjalistów z tej branży, nie koncentrujemy się na absolwentach marketingu. Profil skończonych przez kandydatów studiów nie jest dla nas kluczowy. Znacznie bardziej istotne są dla nas cechy charakteru danego kandydata do pracy, jego umiejętności, a także aktywność dodatkowa, np. pisanie bloga, działalność w organizacjach studenckich lub pozarządowych albo organizowanie eventów – dodaje.

Kto się nadaje?

W branży marketingowej trzeba stale trzymać rękę na pulsie. Takie kluczowe specjalizacje z obszaru e-marketingu, jak SEM, email marketing czy social media wykształciły się w ciągu kilku ostatnich lat.

– Dobry marketingowiec musi błyskawicznie wyłapywać nowe trendy, często wręcz je wyprzedzać – tłumaczy ekspert. – Praca marketingowca to często praca „na wczoraj”, dlatego ważna jest umiejętność pracy w stresie i pod presją wyniku.

W tym zawodzie potrzebne są również umiejętności analityczne, sprawne wyciąganie wniosków i na tej podstawie dobieranie optymalnych rozwiązań. Dlatego, wbrew obiegowym opiniom, umysły ścisłe bardzo dobrze sprawdzają się w tej branży.

Zarobki

Są firmy, w których można liczyć na stałe zatrudnienie i umowę o pracę, ale są też takie, które wolą współpracować z marketingowcami projektowo i preferują zawieranie umów tymczasowych.

Mediana wynagrodzenia na stanowisku specjalisty ds. marketingu wynosi według danych firmy Sedlak & Sedlak 4,1 tys. zł brutto. Co drugi specjalista otrzymuje pensję od 3,1 do 5,5 tys. zł miesięcznie. 25 proc. pracowników na tym stanowisku zarabia poniżej, a kolejne 25 proc. powyżej tych widełek.

Zarobki w marketingu. Zarobki w marketingu.

Wysokość zarobków zależy od stażu pracy, doświadczenia oraz miasta w którym podejmuje się pracę. W Warszawie osoba bez większego doświadczenia może liczyć na pierwszą pensję powyżej 2 tys. zł netto, podczas gdy w mniejszych ośrodkach trzeba się liczyć ze znacznie mniejszymi zarobkami na początek kariery.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA