Personal brand trzeba odpowiednio zbudować i sprzedać

0 0
Personal brand trzeba odpowiednio zbudować i sprzedać
Starannie wypracowany i zadbany wizerunek profesjonalisty może pomóc odnieść zawodowy sukces. (Fot. Pixabay)

• Osoby publiczne takie, jak politycy, sportowcy, aktorzy, czy ludzie nauki, korzystają z reguły z usług wyspecjalizowanych agencji zajmujących się budowaniem wizerunku.
• Najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność i spójność.
• Elementem personal brandingu jest też umiejętność „sprzedawania siebie”.

Aby przyciągnąć pracowników o konkretnych umiejętnościach, firmy zwróciły się w stronę employer brandingu. To działania, których celem jest zbudowanie wizerunku danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Działy HR prześcigają się w pomysłach, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych kandydatów. Przyjazna pracownikom polityka firmy, elastyczny czas pracy, szkolenia i inwestowanie w pracowników, komfortowe biura, wyjazdy integracyjne – to tylko niewielki fragment elementów składających się na employer branding.

Czytaj też: Personal branding to przyszłość HR-u

Jeśli firmy dostrzegają potrzebę tego typu działań, pracownicy na konkurencyjnym rynku również mogą dbać o swoją markę. Starannie wypracowany i zadbany wizerunek profesjonalisty może pomóc odnieść zawodowy sukces. Eksperci Monster Polska podpowiadają jak o niego zadbać.

Główne zasady

Osoby publiczne, takie jak politycy, sportowcy, aktorzy, czy ludzie nauki korzystają z reguły z usług wyspecjalizowanych agencji zajmujących się budowaniem wizerunku. Chcąc wypracować swoją markę profesjonalisty na rynku pracy, możemy zwrócić się do takich osób, na dobry początek warto jednak przyswoić kilka ważnych elementów i zacząć nad nimi pracować.

Jak twierdzą eksperci Monster Polska, należy pamiętać, że najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność. Jeśli zależy nam, żeby być postrzeganym jako profesjonalista w swojej dziedzinie, musimy mieć podparcie w odpowiednim wykształceniu, szkoleniach i doświadczeniu.

Ważne są także opinie innych na nasz temat. Wizerunek musi być także spójny. Jeśli zajmujemy się poważną dziedziną nauki lub piastujemy wysokie stanowisko w firmie, trzeba dbać o dobry wizerunek również na polu prywatnym.

Kreowanie własnej marki

Pierwsze wrażenie ma ogromną moc. Wystarczy tylko kilka sekund, aby wyrobić sobie o kimś opinię, a ludzie bardzo często oceniają innych po przysłowiowej okładce.

- Jeśli wybierasz się na branżowe spotkanie, na którym ma pojawić się wiele ważnych osób, zadbaj o swoją prezencję, uśmiechaj się, staraj nawiązywać kontakt z różnymi osobami. Autoprezentacja jest bardzo ważna, dlatego musisz zadbać, by odebrano cię jak najlepiej – podkreślają eksperci Monster Polska.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.