Oto najlepsze metody poszukiwania pracy

Własna sieć kontaktów oraz współpraca z profesjonalnymi firmami rekrutacyjnymi to najbardziej efektywne sposoby poszukiwania pracy w sektorze finansowym w Polsce - twierdzą respondenci Globalnego Barometru Zatrudnienia 2013 Michael Page.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto najlepsze metody poszukiwania pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

8 paź 2013 14:21


Jak wynika z badania, 3,8 tys. pracowników sektora finansowego z całego świata wskazuje, że współpraca z profesjonalnymi firmami jest najbardziej efektywną i popularną metodą poszukiwania pracy na świecie.

Taką opinię wyrazili badani pracownicy z regionu Azji i Pacyfiku (59 proc.), z Ameryki Łacińskiej (54 proc.), z Bliskiego Wschodu i Afryki (51 proc.), z Europy (49 proc.) oraz z Ameryki Północnej (45 proc.).

Ich zdaniem wysłanie aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie firmy rekrutacyjnej jest pięć razy bardziej skuteczne niż przesłanie CV bezpośrednio do pracodawcy. W Polsce współpraca z firmami rekrutacynymi znalazła się na drugim miejscu rankingu tuż za networkingiem (41 proc. głosów poparcia). Siłę networkingu w znajdywaniu pracy na pierwszym miejscu stawiają również finansiści z Ameryki Północnej (51 proc. głosów).

Drukowane ogłoszenia o pracy zdyskwalifikowane

- Równoczesne wykorzystanie współpracy z firmą rekrutacyjną oraz networkingu dają zdaniem kandydatów z sektora finansowego największe szanse na znalezienie zatrudnienia. To ważna wiadomość dla pracodawców, która pokazuje, jak dotrzeć do największego grona osób poszukujących pracy, aby znaleźć i zatrudnić te najbardziej utalentowane - mówi Agnieszka Kulikowska, Managing Consultant Banking & Financial Services w Michael Page.

W pierwszej trójce najefektywniejszych metod poszukiwania pracy znalazły się także internetowe portale pracy, takie jak np. popularny w Polsce Pracuj.pl. Przeszukiwanie ogłoszeń rekrutacyjnych w sieci wskazało 45 proc. respondentów z Europy oraz 35 proc. z Polski. Badani określili ten sposób jako dwa razy bardziej skuteczny niż aplikowanie bezpośrednio do pracodawcy, które to z kolei znalazło się na czwartym z sześciu miejsc rankingu.

O ile ogłoszenia rekrutacyjne w internecie można śmiało nazwać popularnym kanałem poszukiwania pracy, o tyle ogłoszenia prasowe zostały określone przez badanych jako najmniej skuteczna metoda w obecnych czasach. Tym samym Globalny Barometr Zatrudnienia 2013 Michael Page potwierdził obserwowany na całym świecie trend odchodzenia od mediów drukowanych na rzecz wirtualnych.

Finansiści nie szukąją pracy w sieciowych społecznościach

Co ciekawe, nie wszystkie kanały internetowe zostały uznane za efektywne w poszukiwaniu zatrudnienia. Pomimo stale rosnącej popularności mediów społecznościowych, zarówno w sferze prywatnej jak i biznesowej, respondenci Michael Page określili je jako cztery razy mniej efektywne niż wysłanie CV bezpośrednio do pracodawcy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.