Oto 5 powodów, dla których firmy przekazują rekrutacje agencjom

• Prowadząc rekrutacje we własnym zakresie, firmy biorą na siebie ryzyko niewłaściwego doboru kandydata, a to wiąże się z koniecznością powtórzenia całego procesu i dodatkowymi kosztami.
• Współpracując z agencją, pracodawca przenosi na nią odpowiedzialność za przeprowadzenie rekrutacji - rozliczane są efekty działań.
• Pomoc ekspertów z zewnątrz to także sposób na odciążenie firmowego zespołu HR.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto 5 powodów, dla których firmy przekazują rekrutacje agencjom

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

29 kwi 2016 13:28


Zdobycie zaangażowanego i dopasowanego do organizacji pracownika jest wyzwaniem, wymagającym zaangażowania i sporych zasobów. Eksperci LeasingTeam Group przytaczają 5 najczęstszych powodów, dla których pracodawcy przekazują realizację tego zadania firmom specjalizującym się w rekrutacjach.

Zbyt duże obciążenie wewnętrznego HR

Jeszcze do niedawna przedsiębiorstwa nie dostrzegały strategicznej roli HR w organizacji, przypisując jej przede wszystkim rekrutowanie pracowników. Obecnie znaczenie funkcji personalnej rośnie, a działy HR stają się jednymi z kluczowych w strukturach organizacji, realizując tak ważne zadania jak: tworzenie i optymalizacja polityki personalnej, budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, motywowanie pracowników czy planowanie ich rozwoju i szkoleń.

Jednak pogodzenie realizacji strategicznych zadań z szybkim reagowaniem na potrzeby rekrutacyjne staje się dużym wyzwaniem. Natłok obowiązków bardzo utrudnia sprawne i efektywne odpowiadanie na bieżące potrzeby biznesu. Dzięki przekazaniu rekrutacji firmie doradztwa personalnego, wewnętrzne działy HR w dużych organizacjach mogą skoncentrować się na zadaniach kluczowych z punktu widzenia firmy.

Z kolei w przypadku małych i średniej wielkości przedsiębiorstw, w których rekrutacje często są realizowane bezpośrednio przez przyszłego przełożonego (menedżera lub dyrektora), powierzenie procesu rekrutacji zewnętrznemu partnerowi, pozwala ograniczyć czas zaangażowania kluczowej osoby nawet o 90 proc., umożliwiając jej realizację zadań bezpośrednio przekładających się na generowanie zysku dla organizacji.

Brak dostępu do zaawansowanych narzędzi i metod rekrutacyjnych

Im wyższe lub bardziej wyspecjalizowane stanowisko do obsadzenia, tym większe prawdopodobieństwo, że firma będzie musiała prowadzić poszukiwania wśród kandydatów pasywnych. W tym wypadku publikacja ogłoszeń w prasie czy na portalach internetowych nie przyniesienie pożądanego rezultatu. Dotarcie do kandydatów pasywnych wymaga stosowania szerokiego spektrum metod i narzędzi, a także umiejętności budowania u kandydatów motywacji do zmiany pracy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.