Oferty pracy, rozmowa kwalifikacyjna: Te informacje powinny zostać podane, by zachęcić kandydatów

• Najważniejszym źródłem informacji o firmie jest ogłoszenie o pracę.
• Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu.
• Ponad 75 proc. kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci.
• Warto dopracować stronę firmową oraz uzupełnić ofertę pracy o informacje poszukiwane przez kandydatów.
• Pracodawcy powinni monitorować popularne zapytania związane z ich firmą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oferty pracy, rozmowa kwalifikacyjna: Te informacje powinny zostać podane, by zachęcić kandydatów

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

11 sie 2016 11:20


InterviewMe.pl, serwis dla osób poszukujących pracy, przeprowadził badanie dotyczące komunikacji firm z kandydatami. Badanie zostało objęte patronatem przez Harvard Business Review Polska. 1700 badanych wskazało, na czym zależy im w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami.

Czytaj też: Najbardziej absurdalne oferty pracy 2016

Badanie przeprowadzone na 1700 czynnych zawodowo osobach wskazuje elementy wspierające budowanie wizerunku pracodawcy:

Źródła informacji o pracodawcy

Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72 proc.) oraz fora i strony internetowe (67 proc.). Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65 proc.) oraz w opiniach znajomych (48 proc.). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35 proc. badanych.

Co powinna zawierać oferta pracy?

Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86 proc.) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62 proc.). Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44 proc.) oraz formie współpracy (33 proc.) i benefitach (21 proc.).

Informacje w ofercie pracy (Źródło:InterviewMe.pl) Informacje w ofercie pracy (Źródło:InterviewMe.pl)

Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej

W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65 proc.) oraz o wynagrodzeniu (64 proc.). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48 proc.). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38 proc.) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15 proc.).

Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?

Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86 proc.), możliwości rozwoju w firmie (69 proc.) oraz atmosfera w firmie (58 proc. badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54 proc.), kultura organizacji (44 proc.) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27 proc.).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.