Nowoczesny HR bez PR-u się nie obejdzie

• Coraz częściej działy HR i PR łączą siły, by pozyskać i zatrzymać młode talenty.
• W ich wspólnym arsenale można znaleźć m.in. takie narzędzia jak wydarzenia promocyjne, budowanie społeczności, nietypowe ogłoszenia rekrutacyjne czy grywalizacje.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Nowoczesny HR bez PR-u się nie obejdzie

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

2 mar 2016 14:10


Raport EBI (Employer Brand International, 2014), w którym przebadano blisko 1200 liderów opinii w obszarze budowania marki pracodawcy, wskazuje że, najpopularniejszymi kanałami komunikacji działań są: social media (76 proc.), strony www dotyczące rozwoju kariery (64 proc.), programy stażowe i rozwojowe (43 proc.), newslettery wewnętrzne (40 proc.) oraz programy poleceń pracowniczych (39 proc.). Ważne by kanały te wykorzystywać mądrze ciągle poszukując nowych dróg dotarcia do potencjalnych przyszłych pracowników.

Specjaliści z Procontent Communication radzą, aby w social media, nie tylko korzystać z własnych profili firmowych i wokół nich budować społeczność, ale także docierać do liderów opinii w sieci tzw. influencerów. Na przykład polecenie ze strony naukowego koła pasjonatów, którzy zaproszą do stażu w naszej firmie, może odegrać większą rolę niż ten sam wpis umieszczony na naszym profilu firmowym. Poszukiwanie influencerów wymaga jednak narzędzi ciągłego monitorowania mediów społecznościowych i oceny wpływu poszczególnych kanałów w dyskusji dotyczącej brandu.

Tu z pomocą działom HR mogą przyjść mogą pracujący w sieci piarowcy. Działania agencji public relations z zakresu employer brandingu dają możliwość prawidłowego zidentyfikowania influencerów oraz umożliwiają firmie prowadzenie dialogu z wieloma z nich.

Poprzez wspólne akcje wymyślone przez specjalistów PR można zaangażować w poszukiwanie odpowiednich kandydatów znaczny potencjał ludzki. Wystarczy angażujący i budujący share'owalność (dużą liczbę udostępnień) temat.

Młode talenty

Im młodsze pokolenie rekrutowanych tym ważniejszy wizerunek oraz co ciekawe działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Młodzi ludzie deklarują, że chętniej podejmą pracę u pracodawcy, który edukuje i prowadzi kampanie społeczne.

I tu znów wkraczają specjaliści od komunikacji, którzy pomagają stworzyć program społecznej odpowiedzialności biznesu. Angażują i budują społeczności wokół firmy jednocześnie dbając o ich odpowiednie nagłośnienie. Zespoły PR nie tylko od wielu lat budują atrakcyjne strategie do projektów CSR, ale także dbają o ich wiarygodność pozyskując partnerów społecznych, patronaty instytucjonalne oraz budując sojusze z innymi uczestnikami rynku.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA