Nieodkryty potencjał Twittera? Tak były wojskowy znalazł pracę

Carl Randell-Eyre odkąd skończył szkołę średnią, służył w armii jako kierowca przez 23 lata. Dziś ma 43-lata, doświadczenie pracy w 25 krajach świata i prawo jazdy w 26 kategoriach. Do niedawna miał również duży problem... ze znalezieniem pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Nieodkryty potencjał Twittera? Tak były wojskowy znalazł pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

26 mar 2014 10:29


Od kiedy zakończył służbę, w sierpniu 2012 r., starał się o pracę u 790 pracodawców. Bezskutecznie. Jego los odmienił się za sprawą jednego tweeta, w którym napisał, że poszukuje pracy i pochwalił się swoim doświadczeniem.

- Myślę, że moje ogłoszenie na Twitterze było dobrym pomysłem, ponieważ ludzie dowiedzieli się, że szukam pracy, mogli na to odpowiedzieć, a ja poczułem, że moja potrzeba znalezienia pracy zyskuje większą uwagę - miał powiedzieć Randell-Eyre.

Dzięki temu udało mu się również osiągnąć swój cel - znalazł zatrudnienie jako kierownik floty logistycznej brytyjskiej sieci hipermarketów Asda w Bristolu. Zdaniem ekspertów, pracodawcy powinni baczniej przyglądać się Twitterowi, bo może się okazać, że właśnie tam znajdą najcenniejszych dla siebie pracowników, których aplikacje - w tradycyjnym procesie rekrutacyjnym - często odrzucają.

Katharine Robinson, znana na Twitterze jako alias@TheSourceress, która prowadzi własne doradztwo Sourcing Hat, w rozmowie z portalem "Recruiter" powiedziała, że większość firm wydaje się używać Twittera tylko po to, aby wzmocnić swoją markę i zareklamować wolne miejsca pracy. Nie wykorzystuje jednak tego narzędzia bezpośrednio do pozyskiwania kandydatów - co, jak udowadnia historia byłego wojskowego - może być błędem.

Zdaniem Martina Lee, dyrektora ds. zaopatrzenia i rekrutacji w Social Media Research, użytkownicy Twittera udostępniają cenne informacje na temat swojej osobowości, które mogą zostać wykorzystane przez firmy do ustalenia, czy będą pasowały do ich zespołu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Daro 2014-03-26 14:38:54

Żadna nowość. Mam uzupełniony profil dobrze na Linkedin, Twitter aktywne konto, bio rowniez dodane ze szukam pracy, do tego wizytówka na about.me i zero zainteresowania ze strony HR. Polski HR chyba nie używa sovial media

REKLAMA