Nie warto zatrudniać klonów

Nierzadko zdarza się, że rekruterzy zatrudniają ludzi podobnych do siebie, zapominając o tym, że każdy pracownik w zespole ma do spełnienia swoją rolę.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nie warto zatrudniać klonów

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

26 cze 2014 11:59


Gdyby w zespole wszyscy byliby introwertykami albo nastawieni wyłącznie na cele, zapominając przy tym o ludziach, to na dłuższa metę zespół nie pracowałby dobrze. Aby być twórczym, a nie odtwórczym, zespół musi być zróżnicowany.

- Często menedżerowie przyjmują ludzi podobnych do siebie. To duży błąd. Warto mieć różnorodnych pracowników. Dobrym przykładem może być "smerf maruda", którego często zespół nie słucha, ponieważ cały czas narzeka. Jednakże taka osoba to cenny pracownik, gdyż jest wentylem bezpieczeństwa dla załogi - wyjaśnia Iwona Piga z Training Project.

Pracodawca powinien doceniać wszystkie wartości, które posiada jego zespół. Jeśli nie dostrzega różnorodnych umiejętności w zespole tracą na tym zarówno pracownicy, jak i firma.

Nie wszyscy jednak uważają, że zespół składający się z podobnych do siebie pracowników to zły pomysł. Kinga Żegota z firmy Talfit podkreśla, że budowanie zespołu pracowników na zasadach podobieństwa jest słuszne.

- Wszystko zależy od celu, jaki chce osiągnąć HR-owiec. Jeśli chce zbudować zgrany zespół pracowników, to faktycznie lepiej, żeby wybrał podobnych do siebie ludzi, bo będzie im się ze sobą lepiej współpracować. Natomiast można zatrudnić osobę „niepasującą" do zespołu, by ten zespół poprzez dywersyfikację ożywić, pobudzić do działania - komentuje Żegota.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.