Nawet praca w Coca-Coli już tak nie przyciąga. To rodzice i szkoły stworzyli problem?

- Młodzi chcą zarabiać więcej, rozwijać się i awansować szybciej. Żeby temu sprostać pracodawcy muszą przyjąć odmienną strategię HR-ową, ale niezbędna jest również otwartość szkół na zmianę podejścia do edukacji młodych ludzi. Nadal większość szkół reprezentuje czysto akademickie podejście do kształcenia ludzi - wskazuje Askaniusz Sawicki, dyrektor ds. personalnych w Coca-Cola HBC Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nawet praca w Coca-Coli już tak nie przyciąga. To rodzice i szkoły stworzyli problem?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

16 gru 2017 18:00


• Rynek pracownika nasila się - podkreśla Askaniusz Sawicki, dyrektor ds. personalnych w Coca-Cola HBC Polska.

• Wpływ na to ma sytuacja ekonomiczno-społeczna w kraju i zmiany legislacyjne silnie wpływające na warunki, w jakich funkcjonują firmy.

• Nie bez znaczenia są także zmiany w oczekiwaniach pracowników, jakie niesie ze sobą coraz liczniejsza na rynku pracy reprezentacja młodych generacji.

*****

Czy Coca-Cola  także ma w Polsce problemy z rekrutacją?

Askaniusz Sawicki, dyrektor ds. personalnych w Coca-Cola HBC Polska: - Zarówno badania, analizy, jak i obserwacje pokazują, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Dotyczy to właściwie wszystkich branż i każdego poziomu stanowisk. Podobnie jak inne firmy, my również odczuwamy zachodzące zmiany. Coraz trudniej znaleźć dobrych pracowników liniowych, ale również i menedżerów.

Przyczyn zaistniałej sytuacji zapewne jest kilka. Między innymi silny wpływ na rynek pracy ma sytuacja ekonomiczno-społeczna w kraju, zmiany legislacyjne silnie wpływające na warunki, w jakich funkcjonują firmy oraz zmiany w oczekiwaniach pracowników, jakie niesie ze sobą coraz liczniejsza na rynku pracy reprezentacja młodych generacji. Bezrobocie jest na relatywnie niskim poziomie, co przekłada się wprost na dostępność kandydatów do pracy, a ci, którzy mają pracę, otwierają się na zmianę dopiero po zaproponowaniu znacznie atrakcyjniejszych warunków niż te, na które firmy standardowo mogą sobie pozwolić, realizując swoje strategie wynagrodzeń. Oczekiwania pracowników rosną zarówno w obszarze wynagrodzenia, benefitów, jak i dynamiki kariery czy elastycznych form i czasu pracy. To znacznie podnosi poprzeczkę pracodawcom i zmusza do weryfikacji wcześniej przyjętych strategii dotyczących budowania wizerunku pracodawcy, rekrutacji, rozwoju talentów, utrzymania pracowników i kształtowania struktury wynagrodzeń i benefitów.

- Rozpoznawalna marka to ogromna odpowiedzialność. Każde nasze działanie ma wpływ na odbiór marki, naszych produktów i firmy jako pracodawcy mówi Askaniusz Sawicki (Fot. Stengaard/Wikipedia) - Rozpoznawalna marka to ogromna odpowiedzialność. Każde nasze działanie ma wpływ na odbiór marki, naszych produktów i firmy jako pracodawcy mówi Askaniusz Sawicki (Fot. Stengaard/Wikipedia)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.