Najnowsze trendy w rekrutacji. Jak znaleźć dobrą pracę?

0 0
Najnowsze trendy w rekrutacji. Jak znaleźć dobrą pracę?
- Systematyczne budowanie własnej marki to doskonały sposób również dla osób planujących zmianę pracy - mówi Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service. Fot. pixabay

• 21 proc. aktywnych zawodowo Polaków chce zmienić miejsce zatrudnienia.
• Trwałe spadki bezrobocia stworzyły najlepsze od 8 lat warunki na rynku pracy.
• W 2016 r. wzrośnie wykorzystanie usług headhunterów

Utrzymujące się bezrobocie poniżej 10 proc. w połączeniu z dobrą koniunkturą gospodarczą przekłada się na wzrost poziomu zatrudnienia. Pracodawcy mają coraz poważniejsze problemy z obsadzeniem nowych stanowisk, a to powoduje, że rekruterzy będą mieli w tym roku pełne ręce roboty.

Wśród firm headhunterskich następuje powrót do sytuacji sprzed kryzysu w 2008 r., kiedy to pracownicy byli kuszeni lepszymi warunkami i w rezultacie w płynny sposób zmieniali miejsce zatrudnienia. Co zrobić, aby być właśnie tym, który otrzymuje propozycję lepszej pensji, warunków czy ciekawszej pracy? Po pierwsze dajmy się znaleźć.

Czytaj też: Oferty pracy w 2016 r. Rekomendacja w dużych miastach

Jeszcze do niedawna budowaniem wizerunku w mediach społecznościowych zajmowały się przede wszystkim firmy. W nowoczesny i skuteczny sposób komunikowały się z rynkiem budując rozpoznawalność swojej marki. Jednocześnie rozwijały swój biznes pozyskując nowych oraz utrzymując dotychczasowych klientów.

- Systematyczne budowanie własnej marki to doskonały sposób również dla osób planujących zmianę pracy. W dzisiejszych czasach rekruterzy bardzo często sprawdzają wizerunek kandydata w mediach społecznościowych. Dlatego tak ważne stają się aktywności promujące wiedzę i kompetencje kandydata. Warto brać udział w dyskusjach na forach, grupach, klubach tematycznych, które są związane z naszym wymarzonym stanowiskiem. Pokażmy swoje sukcesy na krótkim filmiku, zdjęciu lub dodajmy informację o naszych osiągnięciach. To narzędzia, którymi w prosty sposób możemy się wyróżnić i zwrócić uwagę headhunterów – mówi Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service.

Krzysztof Inglot, Fot. Mat. pras.
Krzysztof Inglot, Fot. Mat. pras.

Rekruterzy intensywnie wykorzystują sieci społecznościowe: zarówno te o charakterze ogólnym jak i portale dedykowane specjalistom z konkretnej branży. Można wybierać z pośród różnych stron, ale przede wszystkim zarejestrujmy nasze profile na zawodowych serwisach społecznościowych oraz w bazach kandydatów, takich jak workservice.pl. W wielu przypadkach są to podstawowe narzędzia rekrutera do wyszukania odpowiedniego kandydata.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.