Najlepsi pracownicy chcą pracować z najlepszymi

Na rynku pracownika przyciągnięcie najlepszych talentów nie jest łatwe. Warto zastanowić się, czego naprawdę - poza pensją - szukają u swojego pracodawcy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Najlepsi pracownicy chcą pracować z najlepszymi

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

29 kwi 2016 12:55


Pracownicy są punktem podparcia firmy i mają na nią olbrzymi wpływ – pozytywny lub negatywny. Jeden dobry pracownik może przyciągnąć stu zwolenników, jeden zły pracownik może zdyskredytować całą organizację.

– Pracodawcy zaczynają dostrzegać że dobry pracownik może mieć ogromny wpływ na zyski i coraz częściej zabiegają o wyłowienie talentów z rynku – mówi Michał Środa z GoWork.pl. – Konkurencja w pozyskaniu takich pracowników staje się równie zacięta jak walka o wartościowych klientów. Głównym orężem w tej walce jest wizerunek, tworzenie organizacji, marki dla której świetni pracownicy będą chcieli pracować – dodaje.  

Jego zdaniem dobrych pracowników nie ma wielu – zazwyczaj są oni „zarezerwowani” przez pracodawców, którzy w zamian za dobrą pracę oferują konkurencyjne warunki i stabilność zatrudnienia. Aby ich pozyskać nie wystarczy wyższa pensja, trzeba zaoferować coś, czego nie mają inni. Warto przeanalizować ich potrzeby – które benefity są przez nich najbardziej pożądane, jaki pakiet szkoleń i możliwości rozwoju mogą ich przyciągnąć.

– Pracowników przyciągnąć można nie tylko poprzez ogłoszenia – warto dbać o zadowolenie pracowników, którzy już dla nas pracują. Wielu z nich może znać specjalistów, którzy doskonale odnajdą się w naszej firmie. Ich opinia może przesądzić o tym, że dana osoba zdecyduje się pracować właśnie dla nas – zmiana pracy dla każdego wiąże się z pewnym ryzykiem, a świadomość tego, że nasi znajomi są zadowoleni zawsze to ryzyko nieco minimalizuje – zauważa Michał Środa.

Korzyści wynikające z dobrze wykonanej pracy nowego pracownika widoczne będą dopiero po jakimś czasie, więc choćby z tego powodu warto zabiegać o to, by zatrudnieni przez firmę specjaliści świadczyli swoje usługi jak najdłużej. Aby zmaksymalizować wydajność, zarówno ekspertów, jak i pozostałych członków zespołu, należy dbać o aktualizację i rozwój ich umiejętności – zapewniać szkolenia podnoszące kwalifikacje i wydobywające najmocniejsze zalety pracowników, które będą mogli wykorzystać na korzyść firmy.

– Pamiętajmy, że dobrzy pracownicy chcą pracować z najlepszymi. Zależy im na tym, żeby być częścią zespołu, który wzajemnie się inspiruje i rozwija. Jeżeli jedna z osób straci motywację, jej emocje i ocena wpłynie na motywację pozostałych – zauważa Michał Środa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.