Mocne czy modne strony pracownika? Oto słowa, których kandydaci niepotrzebnie używają w CV

Kandydaci faszerują CV ładnymi, okrągłymi słowami, które kojarzą się z sukcesem i pożądanymi kompetencjami. Z tak przygotowanym życiorysem aplikują o pracę, ale telefon milczy. Dlaczego? Kandydat wpadł w pułapkę opisywania swoich modnych, a nie mocnych stron.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Mocne czy modne strony pracownika? Oto słowa, których kandydaci niepotrzebnie używają w CV

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

24 sie 2016 14:29


Według badań Antal, najliczniejszą grupę aktywnie szukających pracy stanowią osoby między 31. a 40. rokiem życia (48 proc.), czyli pracownicy mający średnio 12-letni staż pracy. Są to zatem osoby ze sporym bagażem różnorodnych doświadczeń, którymi warto pochwalić się w swoim zawodowym życiorysie.

Tymczasem podczas pisania CV kandydaci ulegają złudzeniu, że warto jest iść za trendami i na siłę próbują napisać to, co – ich zdaniem - rekruter chce przeczytać. Prawda jest jednak taka, że rekruterzy nie marzą o kandydacie idealnym. Świętym Graalem jest kandydat odpowiadający oczekiwaniom na konkretne stanowisko, a nie na każde możliwe, które pojawi się w branży.

Eksperci Antal radzą, jakie słowa należy natychmiast wyrzucić z CV i czym je zastąpić, aby faktycznie wyróżnić się z zalewu aplikacji.

Zarządzanie

- Informacja o tym, że kandydat zarządzał np. projektem bądź zespołem wygląda tak, jakby sam robił niewiele, poza mówieniem innym, co jest do wykonania. Z kolei zarządzanie konfliktem bądź zarządzanie kryzysem brzmi, jakby najpierw dopuściło się do tego, aby rzeczony konflikt lub kryzys powstał, a następnie angażowało się innych do rozwiązania sytuacji – komentuje Karolina Korzeniewska, ekspert Antal ds. rekrutacji w branży ubezpieczeń.

Ogólną informację o „zarządzaniu” warto zastąpić konkretnym przykładem – co kandydat zaplanował, jakie zasoby zaangażował, jaki był rezultat wdrożonego pomysłu, a w efekcie – jakie korzyści dla macierzystej organizacji to przyniosło. Dobrym pomysłem (o ile nie stoi to w sprzeczności z zasadami poufności firmy) jest podzielenie się liczbami - na przykład procentem wzrostu sprzedaży.

Rozwój

Według badania Antal "Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy" chęć rozwinięcia nowych kompetencji była w 2015 roku najczęstszym powodem zmiany miejsca pracy – kierowało się nią 59 proc. respondentów. To chwalebna motywacja, jednak umieszczenie w CV informacji o samej chęci rozwoju to połowa sukcesu.

Sedno tkwi w określeniu kierunku rozwoju, który obraliśmy. Opisanie kompetencji, które chce się wzmocnić lub zdobyć albo nakreślenie planowanej ścieżki zawodowej to dla rekrutera wyraźny sygnał, że kandydat jest świadomy zdobytego już doświadczenia i wie, co chce osiągnąć aplikując na nowe stanowisko.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Pracuś 2016-09-19 07:53:31

A kto firmie czyta CV z reguła na stanowisko jest już polecona osoba .Jak nie masz znajomości to o prace jest bardzo trudno , tak więc wiele CV trafia do kosza nieczytane. Tylko są ważne ZNAJOMOŚCI i PLECY w myśl zasady ręka ręke myje