Młodzi otwierają własne firmy, bo nie chcą mieć nad sobą szefa

70 proc. ogółu Polaków ma pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości, a 81 proc. młodych do 30. roku życia, wykazuje pozytywny stosunek do samozatrudnienia. Dlaczego?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Młodzi otwierają własne firmy, bo nie chcą mieć nad sobą szefa

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

17 wrz 2014 6:12


Jak wynika ze światowego raportu o przedsiębiorczości Amway 2013, opracowanego we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium i GFK, kluczowym czynnikiem zachęcającym Polaków (szczególnie młodych) do pracy na własny rachunek jest niezależność od pracodawcy i możliwość bycia własnym szefem. Na drugim miejscu stawiają możliwość samorealizacji i wdrażania własnych pomysłów, a na trzecim - możliwość uzyskania dodatkowych dochodów.


– Młode pokolenie nie jest pokoleniem etatowców. To osoby, które mają duże aspiracje, marzenia o własnym biznesie. Najważniejszy dla nich jest rozwój – mówi Katarzyna Bogusz-Przybylska, coach i trener rozwoju osobistego.

Jak podaje "The Telegraph", 80 proc. Brytyjczyków w wieku 16-30 lat myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej. Ich zdaniem ma ona im dać więcej pieniędzy i elastyczności niż etat. 40 proc. z nich zdecydowałoby się pracować na własny rachunek niż za dwukrotnie wyższe wynagrodzenie w korporacji.

Badania Nectar Business dowodzą z kolei, że elastyczna praca jest priorytetem dla większości młodych ludzi, którzy są gotowi poświęcić pieniądze, aby prowadzić preferowany przez siebie styl życia.

- Wielu pracowników, którym trudno jest na dłużej zaaklimatyzować się w korporacji, cechuje przedsiębiorczość, chęć realizowania własnych pasji i odwaga dokonywania tego, czego od dłuższego czasu tak naprawdę pragną, aby w przyszłości nie patrzeć na stracone okazje - mówi Violetta Wróblewska, psycholog, terapeuta TSR, coach w Kreacji Życia.

Najpopularniejszą drogą dla początkujących przedsiębiorców w każdym wieku jest zakładanie firmy w oparciu o detaliczny punkt sprzedaży, następnie branża sztuki i rozrywki, a także hotelarsko-gastronomiczna.

Jednak nie wszyscy młodzi i przedsiębiorczy w Polsce decydują się na założenie własnej działalności i podążanie własną ścieżką.

- Wynika to m.in. z obawy przed porażką. W związku z tym niezwykle istotne jest stymulowanie młodych do zakładania własnych firm poprzez zapewnienie wsparcia ze strony odpowiednich instytucji i organizacji, np. łatwo dostępnych kredytów na rozpoczęcie własnego biznesu, ograniczenia biurokracji, czy edukacji w zakresie przedsiębiorczości – twierdzi Anna Pietrzak, dyrektor naczelna Amway Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.