Masz problem ze znalezieniem dobrego pracownika? Postaw na stażystę

Sposobem na znalezienie wartościowego pracownika coraz częściej jest organizowanie staży, które pozwalają wyłapać najzdolniejszych kandydatów jeszcze przed zakończeniem edukacji i przeszkolić ich do pracy na konkretnym stanowisku. A później przedłużyć współpracę, bo dobry stażysta to prawdopodobnie dobry pracownik.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Masz problem ze znalezieniem dobrego pracownika? Postaw na stażystę

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

20 mar 2014 10:29


Problemem, przed którym często stają zarówno pracodawcy jak i szukający zatrudnienia jest niedopasowanie umiejętności kandydatów do wymogów rynku pracy. Firmy, by rozwiązać problem braku specjalistów, coraz częściej decydują się na organizowanie programów stażowych.

- Pracodawcy chętnie zatrudniają stażystów, bo zdają sobie sprawę z obustronnych korzyści. Dzięki stażowi student równolegle ze zdobywaniem wiedzy teoretycznej zyskuje doświadczenie zawodowe, niezbędne do pracy na konkretnym stanowisku, a jeśli sprawdzi się w wykonywaniu obowiązków, może zostać w firmie na stałe. Wówczas student po uzyskaniu dyplomu ma zapewnioną pracę, a firma obsadzone stanowisko - tłumaczy Marcin Kotus z Feender.com, portalu gromadzącego oferty praktyk i staży.

Taką praktykę coraz częściej stosują też małe firmy, które przekonują się do tego, że programy stażowe nie są rozwiązaniem jedynie dla korporacji. Niestety, wciąż dominującym sposobem szukania nowych pracowników w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw są znajomości. I chociaż kandydat z polecenia, który ma odpowiednie kwalifikacje może okazać się dobrym pracownikiem, by zwiększyć szanse na znalezienie odpowiedniej osoby warto wykorzystywać również inne kanały, które trafiają bezpośrednio do osób, których szuka pracodawca.

- Firmy, które chciałyby przyjąć stażystę mogą zwrócić się do urzędu pracy, szkół zawodowych czy uczelnianych biur karier. Dobrym rozwiązaniem jest też umieszczenie informacji na portalach z ofertami pracy lub w serwisach ogłoszeniowych. Bardzo ważne są media społecznościowe, gdzie ofertę można zamieścić na grupach tematycznych - wyjaśnia Kotus.

- Tym, czego należy unikać, a co wciąż znajduje naśladowców, jest wywieszanie ogłoszeń wyłącznie w siedzibie firmy lub na okolicznych słupach. Nie jest to dobre rozwiązanie, bo wiele osób nie będzie miało w ogóle możliwości zapoznać się z ofertą - dodaje.

Rekrutacja o własnych siłach

Wybór odpowiedniego kandydata to ważna kwestia zwłaszcza dla tych, którzy w stażyście upatrują przyszłego pracownika, który zwiąże się z firmą na stałe. W zależności od wielkości firmy, analizą nadesłanych dokumentów aplikacyjnych zajmuje się właściciel, kierownik działu, który poszukuje pracownika lub osoby odpowiedzialne za sprawy personalne.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA