Marka pracodawcy istotna dla kandydatów podczas rekrutacji

• Ponad 70 proc. osób biorących udział w ankiecie serwisu Praca.pl chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy.
• Blisko połowa badanych ocenia, że firmy te bardziej dbają o swoich pracowników.
• 37 proc. kandydatów jest skłonnych przyjąć ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem od firmy z silną marką pracodawcy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Marka pracodawcy istotna dla kandydatów podczas rekrutacji

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

21 lip 2016 13:09


Według 48 proc. respondentów firmy powinny komunikować markę pracodawcy głównie bezpośrednio w ofertach pracy. Co powinna zawierać oferta skrojona na miarę?

Według ekspertów portalu Praca.pl kluczowe punkty to:

• Opis firmy jako miejsca pracy, 

• Atrakcyjna szata graficzna,

• Konkretne wymagania wobec kandydatów,

• Informację o wynagrodzeniu (przynajmniej w formie widełek), szczególnie na stanowiskach deficytowych,

• Jasno sprecyzowane korzyści wynikające z podjęcia pracy – np. pakiet szkoleń,

• Nagrody i wyróżnienia istotne z punktu widzenia kandydata.

44 proc. ankietowanych uważa, że marka pracodawcy powinna być również widoczna na stronie internetowej, w profesjonalnej zakładce poświęconej karierze. Tyle samo osób wskazało udział w wydarzeniach branżowych i targach pracy.

Czytaj też: Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy według specjalistów IT?

Blisko 30 proc. uważa, że firma profesjonalnie zarządzająca swoją marką powinna posiadać profil na portalu rekrutacyjnym - aż 2/3 badanych odwiedziło profil interesującego ich pracodawcy na portalu Praca.pl.

Kandydat wybiera pracodawcę

66 proc. kobiet i 55 proc. mężczyzn przyznaje, że najważniejsza jest możliwość zatrudnienia na umowę o pracę, prawie tak samo ważna jest stabilna pozycja rynkowa pracodawcy. Dla pań duże znaczenie ma również lokalizacja, aż 45 proc. zwraca uwagę na ten aspekt przez wysłaniem aplikacji. Związane jest to rosnącymi ambicjami kobiet, które chcą pogodzić życie rodzinne z zawodowym.

Odległość od miejsca zamieszkania ma znaczenie tylko dla 33 proc. panów. Z kolei dla co piątego mężczyzny ważne są elastyczne godziny pracy, dla kobiet natomiast nie ma to większego znaczenia. 
Badanie pokazało, że kandydaci chętnie wysyłają dokumenty aplikacyjne do firmy, w której chcieliby pracować, mimo, że ta akurat nie posiada interesujących ich ofert pracy. Potwierdziło to 76 proc. ankietowanych kobiet i 68 proc. mężczyzn.

Dobra reputacja pracodawcy

Poza oczywistymi korzyściami, warto również pamiętać o lojalności pracowników. 28 proc. ankietowanych deklaruje, że nie przyjmie oferty pracy od firmy o złej reputacji. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że przyjęłaby taką propozycję, ale tylko do momentu znalezienia lepszej pracy. 

37 proc. kandydatów biorących udział w ankiecie jest skłonnych przyjąć ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem od firmy z silną marką pracodawcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA