LinkedIn, Goldenline i Twitter. Na tych portalach warto stworzyć profil, gdy się szuka pracy

Podstawową wizytówką specjalistów i menedżerów w Polsce oraz na świecie jest profesjonalny profil na zawodowych portalach społecznościowych. Jak sprawić, by pierwsze wrażenie było korzystne?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

LinkedIn, Goldenline i Twitter. Na tych portalach warto stworzyć profil, gdy się szuka pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

3 lip 2015 10:50


Portali społecznościowych jest wiele, więc każdy ma szeroki wybór. Zawodowo jednak liczą się obecnie trzy: LinkedIn (ok 1,3 mln użytkowników w Polsce, ok 200 mln użytkowników na świecie), Goldenline (ok 1,7 mln użytkowników) oraz Twitter (ok. 2,5 mln użytkowników, ok 200 mln użytkowników na świecie).

Czytaj też: 140 znaków wystarczy, by zostać zwolnionym. Uważaj. Oni stracili pracę przez Twittera

– Zaletą LinkedIn jest z pewnością międzynarodowość. Jeśli mamy zagranicznych klientów, pracujemy w globalnej firmie – obecność tutaj jest wręcz obowiązkowa. Z drugiej strony często używany w komunikacji język angielski bywa barierą dla części osób. Choć w ustawieniach portalu można wybrać opcję polskojęzyczną, to profile osób opisane w języku angielskim nie zostaną przetłumaczone. Dlatego, jeśli nasza praca nie obejmuje międzynarodowych kontaktów, bardziej wygodnym w użytkowaniu może okazać się polski Goldenline – radzi Monika Błaszczyk, menedżer HRK SSC/BPO.

Zdjęcie

Na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia profili zawodowego w social media? Po pierwsze na zdjęcie, które powinno mieć biznesowy charakter. Elegancki garnitur lub kostium, w przypadku kobiet dyskretny makijaż i subtelna biżuteria.

Należy unikać tkanin wzorzystych i ostrych kolorów. Warto pamiętać, że obiektyw sprawia, że wszystkie elementy naszego wizerunku są wyostrzone, więc tym bardziej należy zachować umiar.

Czytaj też: Szukasz pracy? Uważaj, co udostępniasz na Facebooku czy Twitterze

Nagłówek

Nagłówek jest jedną z najważniejszych informacji na profilu. To właśnie ten opis pokazuje się w wynikach wyszukiwania i kluczowe jest, aby był odpowiednio sformułowany. W pierwszej kolejności powinno znaleźć się stanowisko i nazwa firmy.

Można dodać również informację o członkostwie w organizacji branżowej czy oferowanym produkcie. W nagłówku warto zamieścić swój adres e-mail – ułatwi to zainteresowanym możliwość kontaktu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Jarek 2015-07-03 14:00:40

Bzdura. Najlepiej w ogóle ich nie mieć, a unikniesz przypadkowej wpadki z niepożądanymi wpisami czy zdjęciami.

REKLAMA