Lidl wyda 20 mln zł na szkolenia pracowników

W 2015 r. Lidl Polska zamierza zainwestować w szkolenia pracowników aż 20 mln zł. Ogłoszony przez firmę globalny projekt szkoleniowy w tym roku dotyczyć będzie ponad 500 kierowników sklepów, którzy już pracują dla sieci oraz osób, które zostaną zatrudnione w nowo otwieranych podmiotach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lidl wyda 20 mln zł na szkolenia pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSpożywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

10 mar 2015 13:42


Projekt „Więcej niż kierownik" realizowany będzie na skalę europejską, w głównej mierze z wykorzystaniem struktur wewnętrznych. Lidl w Polsce jest jedną z pierwszych spółek koncernu, która przystępuje do jego realizacji. Według szacunków firmy Lidl Polska, inwestycja w ten projekt oznacza ponad 140 tys. godzin przeznaczonych na jego przygotowanie i przeprowadzenie oraz kwotę rzędu kilku milionów złotych w samym tylko 2015 roku.

- Aby utrzymać pozycję, musimy liczyć się z dynamicznie zmieniającym się środowiskiem pracy. Chcąc wciąż podwyższać poziom świadczonych usług musimy optymalizować procesy wewnętrzne i inwestować w rozwój naszych pracowników. Jakość zakupów, rosnąca liczba klientów, liczba oferowanych promocji to zaledwie kilka z aspektów, z którymi na co dzień mają do czynienia kierownicy naszych sklepów. Uważna analiza tych obszarów, a także wnioski jakie z niej płyną tworzą podstawę rozwoju na przyszłość - jednakże jest to możliwe tylko wtedy, gdy dysponuje się bardzo dobrze wykwalifikowaną kadrą managerską sklepów - przyznaje Radosław Liberski, członek Zarządu Lidl Polska.

Czytaj też: Inspekcja Pracy skontrolowała sklepy Lidl

Lidl zwiększa kompetencje zarządcze obecnych kierowników sklepów. Spółka zakłada,że tego rodzaju decentralizacja zarządzania poszczególnymi placówkami przyniesie pozytywne rezultaty.

- Do tej pory kierownik sklepu sieci Lidl dzielił czas przede wszystkim między pracę na sali sprzedaży i organizację sklepu, czyli typowe działania operacyjne. Celem zmian jest przesunięcie akcentu w kierunku realnego zarządzania placówką z większym naciskiem na obszary, takie jak: analiza wskaźników, współpraca z zespołem oraz przełożonymi - powiedział Liberski.

Poziom kwalifikacji wszystkich kierowników sklepów sieci Lidl będzie oceniany w ramach Development Center. Badanie określi poziom kompetencji uczestników we wszystkich kluczowych obszarach kompetencji. Na podstawie wyników dla każdego z nich utworzony zostanie indywidualny plan rozwoju, obejmujący zarówno szkolenia kierunkowe, jak i inne praktyczne działania doszkalające.

Kierownicy sklepów, którzy osiągną wymagany poziom kwalifikacji, obejmą nowe stanowisko - manager sklepu wraz z nowym zakresem obowiązków oraz otrzymają samochód służbowy.

Czytaj całość na PortalSpożywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.