Krzysztof Sobczak, Emplocity: Nowoczesne technologie zastępują tradycyjne CV

Facebook to ogromna baza potencjalnych pracowników. Z szacunków wynika, że ok. 16 mln osób w wieku produkcyjnym posiada konto w serwisie - mówi Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Krzysztof Sobczak, Emplocity: Nowoczesne technologie zastępują tradycyjne CV

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

7 gru 2017 12:00


• Emplobot to rozwiązanie oparte na mechanizmach szeroko pojętej sztucznej inteligencji (uczenie maszynowe, uczenie ze wzmocnieniem, przetwarzanie języka naturalnego).

• Występuje w formie chatbota (program komputerowy prowadzący konwersację), który przetwarza spore ilości danych w służbie kandydata.

• Jego zadaniem jest również odciążenie rekrutera w najbardziej żmudnych i pracochłonnych czynnościach.

Stworzony przez Emplocity bot nie tylko weryfikuje oczekiwania kandydatów, ale także wyszukuje oferty pracy. Kandydat jednak nie otrzymuje ich w postaci ogłoszeń, ale propozycji rozmów o pracę.

Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity: - Emplobota stworzyliśmy z przekory. To rozwiązanie oparte na mechanizmach szeroko pojętej sztucznej inteligencji. Występuje w formie chatbota, który przetwarza spore ilości danych w służbie kandydata. Tutaj jednak nie kończy się jego funkcja. Chcemy, aby Emplobot odciążył rekrutera w najbardziej żmudnych i pracochłonnych czynnościach. Wyszukując oferty, które spełniają wymagania kandydatów, jednocześnie sprawia, że rekruterzy otrzymują kandydatury skrojone na miarę.

Czyli Emplobot jest nie tylko skierowany do kandydatów, ale też dla rekruterów?

- Kończymy prace nad botem, który w imieniu pracodawcy będzie pełnił rolę rekrutera na wczesnym etapie procesu. Tym samym pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. Bardzo często ludzie wysyłają aplikacje, nie do końca mając świadomość, jakich kompetencji pracodawca oczekuje na danym stanowisku. Kandydaci mają nadzieję, że ich umiejętności będą wystarczające i uda im się zdobyć pracę. To z kolei utrudnia pracę HR-owcom, którzy muszą przebrnąć przez setki nieodpowiednich CV. Bot rozmawia z kandydatami, szukając zgodności między oczekiwaniami pracodawcy a kompetencjami potencjalnych pracowników.

Z drugiej strony, kandydat odpowiadający na kilkanaście ofert, ma poczucie, że rekruterzy nie czytają i nie analizują jego CV, ponieważ nie otrzymuje informacji zwrotnych. Tym samym nakręca się spirala wzajemnych obwinień, a frustracja narasta. Również tutaj chcemy pomóc działom HR. Emplobot będzie udzielał feedbacku, dlaczego dany kandydat nie został zatrudniony. Będzie też rekruterem, który z cierpliwością niespotykaną u ludzi odpowiada na pytania nurtujące potencjalnych pracowników.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.