KPMG: Ośmiu na dziesięciu prezesów spodziewa się wzrostu zatrudnienia w ciągu najbliższych trzech lat

78 proc. prezesów spodziewa się większej liczby procesów rekrutacyjnych do połowy 2018 roku.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

KPMG: Ośmiu na dziesięciu prezesów spodziewa się wzrostu zatrudnienia w ciągu najbliższych trzech lat

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

23 lip 2015 9:55


Z badania KPMG „CEO Outlook Study 2015”, przeprowadzonego wśród 1 278 menedżerów z całego świata wynika, że zarządzający globalnymi biznesami są pewni, że ich firmy utrzymają się na fali wzrostu przez najbliższe trzy lata. Co więcej, 69 proc. CEO w Europie, 66 proc. CEO w regionie Azja-Pacyfik i 52 proc. CEO w Stanach Zjednoczonych wykazuje większy niż rok temu optymizm związany z perspektywami wzrostu całej światowej gospodarki.

Oceniając sytuację własnej firmy i potencjał jej rozwoju, 70 proc. menedżerów z Europy, 68 proc. menedżerów z regionu Azja-Pacyfik i 19 proc. menedżerów ze Stanów Zjednoczonych z większą niż roku temu ufnością patrzy w przyszłość. Prezesi spółek na świecie nastawiają się przede wszystkim na wzrost zatrudnienia – aż 78 proc. respondentów spodziewa się fali procesów rekrutacyjnych trwających aż do połowy 2018 roku.

Czytaj też: Oskładkowanie umów zleceń spowoduje wzrost zatrudnienia

- Główny przekaz od zarządzających biznesami z całego świata brzmi następująco: gospodarka będzie miała się dobrze w ciągu najbliższych trzech lat. Co ważniejsze, menedżerowie planują zwiększać zatrudnienie – powiedział John Veihmeyer, global chairman w KPMG International - i dodaje - Poprawa nastrojów w porównaniu do zeszłego roku jest bardziej widoczna w Europie i Azji niż w Stanach Zjednoczonych. Po części odzwierciedla to fakt, że Stany znajdują się na bardziej zaawansowanym etapie ożywienia gospodarczego.

Czytaj też: Raport ADP Polska: Rekordowe zatrudnienia w sektorze nowoczesnej gospodarki

Według badania KPMG prezesi spółek stawiają czoła dynamicznie rosnącym naciskom ze strony konkurencji. Okazuje się, że aż 86 proc. z nich martwi się o lojalność swoich klientów, 74 proc. obawia się nowych wejść na rynek, 72 proc. wśród swoich obaw wskazuje nadążanie za rozwojem nowych technologii, 68 proc. niepokoi się, że konkurenci odbiorą im część rynku, a 66 proc. martwi się o to, czy ich produkty lub usługi będą wciąż dobrze dopasowane do potrzeb rynku na przestrzeni najbliższych trzech lat.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.