Jak wygrać etat, czyli gry komputerowe w rekrutacji

13,4 mln Polaków uwielbia relaksować się przy grach komputerowych. Nie ma znaczenia czy gramy na komputerze, konsoli, smartfonie czy nawet tablecie. I bardzo dobrze, że gramy, bo już niebawem dzięki temu będziemy mogli wygrać... wymarzony etat.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak wygrać etat, czyli gry komputerowe w rekrutacji

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

31 mar 2014 9:34


Na zachodzie rekrutacje z wykorzystaniem gier komputerowych to już standard, w Polsce selekcja przy wykorzystaniu takiego narzędzia dopiero raczkuje. - Prognozuję jednak, że klasyczna forma rekrutacji zostanie całkowicie wyparta przez wirtualną, podobnie jak SMS'y wyparły np. kartki świąteczne - uważa Sebastian Zelek, manager ds. współpracy krajowej agencji pracy Personnel Solutions.

Polska gra na potęgę

98 proc. spośród grających Polaków poddaje się tej rozrywce przy wykorzystaniu komputera stacjonarnego. Pod tym względem zajmujemy drugie miejsce w Europie. Pozostałe sprzęty wykorzystuje znacznie mniejsze grono graczy - smartfonów 69,2 proc., konsol 46,6 proc., tabletów 20 proc. Ale nie brak i takich szczęśliwców, którzy grają na wszystkich wymienionych sprzętach. W Polsce jest to 10,8 proc. wszystkich graczy - wynika z badań firmy Newzoo.

W sumie w gry komputerowe gra jedna trzecia Polaków. Mimo to jeszcze do niedawna były one traktowane przez wielu z nas tylko jako pochłaniacz czasu. Teraz okazuje się, że mogą one mieć kluczowe znaczenie w kontekście poszukiwania pracy. Jakie gry wykorzystywane są w procesach rekrutacyjnych?

- Nie można wytypować jednego określonego gatunku gier, który mógłby być bardziej nasycony treścią HR. Generalnie można podzielić projekty na takie, które w całości lub w części poświęcone są rekrutacji. Zawężając pole wyboru stwierdzić można iż tego typu projekty są nastawione zarówno na aktywną rekrutację i mierzenie pożądanych cech kandydatów lub takie, które w sposób pasywny informują o treściach oferty. Klasycznym przykładem opcji „full" może tutaj być gra America's Army - taktyczna gra FPS, wydana przez Armię Stanów Zjednoczonych, służyła do szkoleń i treningu żołnierzy, a na wolnym rynku była także narzędziem rekrutacji i promocji tejże służby - tłumaczy Sebastian Zelek.

Wygrać etat

Wprowadzanie gier komputerowych do procesów rekrutacyjnych nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie rosnąca mobilność IT kandydatów. - Oprogramowanie pisane jest na multi-platformy, co oznacza iż może być uruchomione zarówno na komputerze osobistym, konsoli do gier, smartfonie, czy też nowoczesnym telewizorze. To daje nam ogromne możliwości - wyjaśnia menedżer.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.