Jak stworzyć portfolio, które zaimponuje pracodawcy?

Biorąc udział w projektach rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie oprócz CV warto przygotować portfolio rekrutacyjne. Zbiór dokumentów prezentujących oraz potwierdzających zdobyte kompetencje może stać się ważną kartą przetargową.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jak stworzyć portfolio, które zaimponuje pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

21 wrz 2015 8:58


Portfolio rekrutacyjne składa się z szeregu elementów będących świadectwem umiejętności kandydata, przeprowadzonych projektów i efektów działań. Warto je tworzyć systematycznie. Mając świeżo w pamięci swoje dokonania zawodowe łatwiej je dokładnie opisać. Dzięki temu można uniknąć szukania ważnych informacji na chwilę przed kluczową rozmową kwalifikacyjną. Konstruując portfolio należy w nim uwzględnić 5 obszarów.

Opis zrealizowanych projektów

Informacje o przeprowadzonych projektach, zorganizowanych eventach, wdrożeniach, przygotowanych raportach etc.

Portfolio rekrutacyjne pozwala w szerzej zaprezentować swoje osiągnięcia. Warto w nim zawrzeć opis najważniejszych projektów w karierze zawodowej. Może to być implementacja nowej strategii sprzedaży, organizacja eventu, wdrożenie oprogramowania IT czy procedury usprawniającej działania administracyjne.

- Przykładowo, w portfolio kandydata z TFI może się znaleźć ewidencja decyzji inwestycyjnych. Wyniki inwestycyjne warto przedstawić jak najdokładniej, pamiętając, że analizująca je osoba zapewne zweryfikuje je z ogólnodostępnymi danymi – informuje Agnieszka Cieślok, menedżer HRK Banking & Insurance.

Statystyki

Wyniki mierzalne, informacje o poziomie sprzedaży, wprowadzonych oszczędnościach w organizacji, optymalizacji działania poszczególnych departamentów wyrażonej w liczbach.

Trudno jest mieć w głowie podczas rozmowy kwalifikacyjnej wszystkie liczby związane z wykonywanymi obowiązkami. Tymczasem mierzalne informacje o sukcesach robią na pracodawcach największe wrażenie. Opłaca się przygotować liczby świadczące o wynikach sprzedaży, oszczędnościach czy np. liczbie obsłużonych klientów.

- Twarde dane w szczególności mają znaczenie w przypadku rekrutacji do pionów sprzedaży. Liczy się tutaj wiele wskaźników: liczba obsługiwanych i nowych klientów, wartość zrealizowanej sprzedaży, oferowany produkt. Statystyki powinny być przedstawione w sposób czytelny, być jasno określone w czasie, a wybór konkretnych wskaźników powinien być uzależniony od stanowiska, na jakie kandydujemy – radzi Rafał Franczak, starszy konsultant HRK Pharma specjalizujący się w rekrutacjach na rynku medycznym.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA