Jak się pokazać w sieci, żeby przyciągnąć rekruterów?

Według badania "Media społecznościowe w rekrutacji", 97 proc. rekruterów korzysta z social media poszukując pracowników. Jak zatem prezentować się w sieci, aby ciekawe możliwości zawodowe nie przeszły koło nosa?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak się pokazać w sieci, żeby przyciągnąć rekruterów?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

22 kwi 2016 12:29


Osoby aktywne zawodowo powinny korzystać z mediów społecznościowych z rozwagą. Zdaniem Agnieszki Pietrasik, menedżera sekcji w firmie doradztwa personalnego Hays Poland, zasada jest prosta: nie publikuj materiałów, które mogłyby się nie spodobać obecnemu lub przyszłemu pracodawcy.

– Nieprzemyślany, kontrowersyjny wpis na Twitterze czy imprezowe zdjęcia na Facebooku mogą postawić kandydata w negatywnym świetle nawet lata po ich publikacji. Tak więc, przed rozpoczęciem poszukiwań pracy warto przejrzeć zawartość swoich profili w mediach społecznościowych i zweryfikować ustawienia prywatności – radzi Pietrasik.

Wystrzegaj się frazesów

Publikując materiały i nawiązując kontakty na konkretnym portalu, należy mieć na uwadze jego charakter. O ile warto utrzymywać relacje z kolegami z pracy na LinkedInie czy GoldenLine, to zapraszanie ich do grona znajomych na Facebooku nie jest już tak oczywiste i wymaga dłuższego zastanowienia oraz ewentualnej zmiany ustawień prywatności.

Czytaj też: Co drugi HR-owiec nie potrafi dobrze obsługiwać mediów społecznościowych

– Zalecam również sprawdzenie zaleceń firmy względem obecności jej pracowników w mediach społecznościowych. Niektóre organizacje posiadają nawet osobny kodeks pożądanych i niepożądanych zachowań w internecie – dodaje Agnieszka Pietrasik.

Podczas gdy CV powinno być dostosowane do charakterystyki stanowiska i wymogów konkretnej oferty pracy, to profil na portalach zawodowych zazwyczaj prezentuje doświadczenie i umiejętności w szerszej perspektywie. W mediach typu LinkedIn warto wymienić wszystkie uniwersalne kompetencje miękkie oraz podać przykłady ich wykorzystania w pracy zawodowej.

Fot.: Flickr, Nan Palmero, CC BY 2.0 Fot.: Flickr, Nan Palmero, CC BY 2.0

– Używaj słów kluczowych, które często pojawiają się w ofertach pracy, ale wystrzegaj się żargonu lub niewiele znaczących frazesów. Pamiętaj o językowej i stylistycznej poprawności publikowanych treści i zadbaj, aby informacje dostępne online były aktualne i zgadzały się z treścią CV – radzi ekspertka.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.